Bytte av drivaksel på Audi 90

Anbefalte innlegg

Er veldig stor sannsynlighet at indre drivledd er gåent. Klakker veldig..

Men når jeg bytter hele drivakselen, bytter jeg også indre drivledd?

Sorry for sikkert lette spørsmål, men detta er helt nytt for meg..

 

For jeg skal bytte hele denna; 69_1814751483.jpg

 

"Bytter" jeg også da indre drivledd?

 

Takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter du hele akslingen med begge ledda, bytter du selvfølgelig indre drivledd også.

Man kan jo bare bytte ytre ledd også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey.

For når jeg holder fast i akselen og vrikker på den, så klokker den.

Men den er strammere jo nærmere hjulet jeg vrikker, og veldig slakk jo nærmere kassa jeg vrikker.

Så mest sannsynlig så vil det være indre drivledd?

 

Også fikk jeg beskjed at de jeg skal kjøpe er det strekkbolter på og ikke mutter, hva er forskjellen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey.

For når jeg holder fast i akselen og vrikker på den, så klokker den.

Men den er strammere jo nærmere hjulet jeg vrikker, og veldig slakk jo nærmere kassa jeg vrikker.

Så mest sannsynlig så vil det være indre drivledd?

 

Også fikk jeg beskjed at de jeg skal kjøpe er det strekkbolter på og ikke mutter, hva er forskjellen?

 

Noen ytre drivledd er det en bolt som skues inn i den for sette fast, men andre har mutter..

Alle de på bildet festes med bolt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja.

Men da er det greit.

Er detta kurrant å bytte?

 

Eller noen som har tegning av drivaksel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja.

Men da er det greit.

Er detta kurrant å bytte?

 

Ytre drivledd for meg er ingen stor sak å bytte.. Er du oppegående å kan bruke verktøy så ser du fort hvordan det gjøres.

 

Løsne bolt i senter av navet, av med dekk, endeledd, bærekule og muligens calipter.. Da er det bare å bøye ut fjærbein så drivknute kommer ut av senter i navet.. Drivleddet sitter fremdeles fast i aksling. Denne må du slå av (utover) samtidig som du holder fast aksling så du ikke drar av flensen som stikker inn i girkassa..

 

Litt vag beskrivelse av jobben. Dette er ingen heksekunst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.