Audi A4 1.8t Aeb(Mangler ladetrykk. Bil er chippet)

Anbefalte innlegg

Chippen er ny og en n75 ventil som jeg vet fungerer er montert.

Men den lader aldri mer enn 0.5bar. Går rått på 0.5bar og der blir den værende.

 

Er det hjernen eller chippen som sier ifra til n75 når den skal åpne og lukke?

Eller kansje begge to?

Vet det har vært turboskifte på bilen for ikke lenge siden. kan justeringen på wastegatefjæren ha noe med dette og gjøre?: klø :

 

Takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anyone?:)

Har forstått det sånn at visst man koblet på en mbc så får du ikke lavere ladetrykk en det wastegatefjøren er satt til.

Men hvordan er det andre veien?(høyere ladetrykk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at du ikkje får lavere trykk en det fjæra er satt til,kan stille til max trykk andre veien.Kan få en del høye trykk peaker med mekanisk regulator.Ang ecu og n75 ventilen,så er det ecu som styrer åpning og lukking av n75.Går vel ikkje i nødmodus av noe slag da?.Kan være du må stramme wastegaten litt.Kan og prøve og ta vekk kontakten til n75,du ska da ha grunntrykk (det som wastegaten er innstilt til)

Anyone?:)

Har forstått det sånn at visst man koblet på en mbc så får du ikke lavere ladetrykk en det wastegatefjøren er satt til.

Men hvordan er det andre veien?(høyere ladetrykk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme på min, brukte da VAGcom. Fant ut at det var Gasspjeldet mitt.

Dette resulterte i at den gikk i nødprogram. 0,5bar.

Tok av gasspjldet å gjorde det rent, etter dette var alt ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville hvertfall ikke forandret grundinstl på org WG vis du fremdeles benytter deg av org K03 , fjern hele N75 greia og bruk mekanisk og still den til 1.1-2 , der funker det fint vis du har Chip i bilen.

Er den orginal så ville jeg nok holdt meg til 0,4-5 . ;)

 

Sjekk for lekkasjer i systemet ditt.

 

Lykke til.

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt klokere nå:)

 

Har ikke sjekket gasspjeld så det kan jeg jo prøve.

 

Når jeg kobler av n75 så lader den grunntrykk. 0.4bar. så da skal wastegaten være riktig innstilt visst jeg har forstått det rett?:)

 

Bilen er chippet, og har en mbc liggende. så får bruke den om jeg ikke finner utav det:)

 

Men har hatt vagcom på tidligere og sto ingenting om nødprogram da, men har hørt noe tidligere om at biler kan være i nødmodus som ikke synes, at man må manuelt inn og ordne det?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du satt N75'en din riktig vei? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du satt N75'en din riktig vei? :)

 

Den står riktig:)

tok ut den gamle som sto i og koblet 12v til for og teste den, og den var dø.

Fikk tak i en annen og testet at den fungerte og hev den nedi. Da ladet den 0.5bar, isteden for 0.4.

 

Så den har jo gjort noe med ladetrykket, men hvorfor ikke mer er rart...

 

Prøvde også å rense gasspjeldet og deretter grunninstille det igjen uten hell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den står riktig:)

tok ut den gamle som sto i og koblet 12v til for og teste den, og den var dø.

Fikk tak i en annen og testet at den fungerte og hev den nedi. Da ladet den 0.5bar, isteden for 0.4.

 

Så den har jo gjort noe med ladetrykket, men hvorfor ikke mer er rart...

 

Prøvde også å rense gasspjeldet og deretter grunninstille det igjen uten hell...

prøv å trykktest systemet ditt-

 

ta av lmm.på innsugslangen-

- sett inn bunnen av en lakkboks,og stram til med slangeklemme

- putt inn en blåsepistol på nippelen som n75 egentlig står og stram til med en slangeklemme(kan være at du må teipe et par runder på blåsetippen for å få det helt tett,da blåsetippen er ganske tynn)

-blås forsiktig med en kompressor og lytt etter lekkasjer.

 

er egentlig veldig fort gjort.

 

kan ganske sikkert si at det er råtne rør i olje åndinga di ... ligger under innsuget/påfyllingsboksen til frostvæske. på blokka.= trangt...

 

er en typisk feil som gir ca 0.5 i ladetrykk, med justerbar turbotrykksmåler kan du klare å komme opp i 0,9 hvis du har den på max trykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe mer?.ladet den 0.5 bar med den nye n75 ventilen?,var den tilkoblet elektrisk da eller?.Vis du lader like mye med eller uten n75 ventilen tilkoblet elektrisk,så kan det tenkes at bilen går i nødprogramm slik at den da kun får grunntrykk 0.5 bar.Men enkelt og greit og montere inn den mekaniske regulatoren da,merker fort om du får opp trykket da.Klarer du det ikkje da,så ville eg sjekket over alle trykkrør osv og eventuelt tatt en trykktest som nevnt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom: Skal ikke si sikkert at det ikke er lekkasje i trykkrørene, men skal ta en trykktest en dag. Har nettopp byttet intercooler inkludert silikonslanger. Så er kun en sveiseskjøt som muligens kan lekke litt:)

Men du mener åndingsrøret kan være tett? Det lå ihvertfall nok olje i den gamle cooleren:p

 

Stian: Merket forskjell på n75 ventilen ladet 0.1bar mer. Men ble til at jeg koblet opp mbc isteden. Ingen problem og få trykk da. Lugget heller ikke som tidligere, men har ikke fått testet skikkelig enda under pådrag. Eneste som er litt skuff med mbcen er at den bygger opp trykk så tregt når du girer under pådrag.

Så du nesten får en sånn brems. Noen merket dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei jeg mener ikke at det er tett,men den rørstompen som kommer ut av motorblokka under innsugs manifoilen(har ingen ting med intercooler eller turbosystemet å gjøre) at den lekker, dette er et vanlig problem på b5,siden disse begynner å bli noen år gamle nå, jeg hadde samme problem på min b5. skal prøve å finne et bilde til deg jeg. og litt olje i intercooleren er normalt.

 

til høyre ser du en som har ryki i to og en ny, og den er plassert CA. der pila er, bare under alle de slangene du ser og går inn i blokka.

PS:det er ikke sikkert det ser akkurat sånn ut hos deg som på bilde men jeg ville bare peke på plasseringa.

som jeg skreiv tidligere så vil du oppnå ca 0,5 bar ladetrykk hvis det er hull i denne,siden den ikke har direkte kontakt med trykksystemet hvis du skjønner.

jeg byttet på min og det var sm å få ny bil!! den blei så jævelig tight og stram og god å kjøre etterpå! verdt å skjekke ut.

innsug++.jpg

olje ånderør.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei jeg mener ikke at det er tett,men den rørstompen som kommer ut av motorblokka under innsugs manifoilen(har ingen ting med intercooler eller turbosystemet å gjøre) at den lekker, dette er et vanlig problem på b5,siden disse begynner å bli noen år gamle nå, jeg hadde samme problem på min b5. skal prøve å finne et bilde til deg jeg. og litt olje i intercooleren er normalt.

 

til høyre ser du en som har ryki i to og en ny, og den er plassert CA. der pila er, bare under alle de slangene du ser og går inn i blokka.

PS:det er ikke sikkert det ser akkurat sånn ut hos deg som på bilde men jeg ville bare peke på plasseringa.

som jeg skreiv tidligere så vil du oppnå ca 0,5 bar ladetrykk hvis det er hull i denne,siden den ikke har direkte kontakt med trykksystemet hvis du skjønner.

jeg byttet på min og det var sm å få ny bil!! den blei så jævelig tight og stram og god å kjøre etterpå! verdt å skjekke ut.

 

 

Nei se der du. Ser ut som den karen var klar for utskiftning!

Skal ta og sjekke denne når ryggelysbryteren blir byttet idag.

Takk for tipset!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontroller slangen som går inn på resirkventilen for lekasje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontroller slangen som går inn på resirkventilen for lekasje

 

Kjører lukket:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ny chip og montering av mbc. Nå går bilen som en kule og får bensinen den skal ha :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.