Løsne veivhusventilasjon fra 3B blokk ?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tatt ut den "tuten" som sitter på blokka og kan fortelle om det er en enkel og grei jobb ? Jeg vil sette inn en ny med påsveist stuss for AN kobling. Men vil ikke begynne med dette med motoren i bilen hvis det er ett hel**** å få til.

Tips mottaes med stor takk.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal være bare å vippe ut. Sett ett skruhjern bak stussen å gi den ett skikkelig kakk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVor finner du stuss med ankobling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVor finner du stuss med ankobling?

må vel ta sveis apparatet i bruk, å sveise på en an kobling på org stuss har tenkt på det samme selv, men ikke fått rota meg til å gjøre det i frykt for å herje stussen istykker å ikke få in en ny stuss på skikkelig måte.

Så dersom noen har erfaringer med dette, hyl ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okkey :)

Kanskje man skulle gjøre det samme,, er vel vanlig stål så det er vel greit å sveise i... Bruker man An10 opp til catchtank med filter på da? så tømmer man den med jevne mellomrom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er ivertfall AN10 jeg bruker , men hadde vel ikke gjort noe å gått opp til an 12.

i tillegg lønner det seg med retur til bunnpanne om det er en bil du skal kjøre med endel hest på bane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var denne byttet på min, sveiste på en AN-12 og banket den på plass.. var noe jæ*** knot med motoren i bil...

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk du den ut uten å skade den, slik at du kunne bruke den igjen eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det prøvde jeg ikke heller, hadde ny ferdig da jeg tok ut den gamle :)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sveisa på en An10 bung mens den sto i bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,5tdi blokkene har en diger frostplugg i dette hullet, av tykkere materiale enn uttaket til AAN/3B/ABY stussen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.