Anbefalte innlegg

Er på jakt etter bremseskiver,noen som vet kor eg får tak dette billigt noen plass?,har det noe for seg og oppgradere bermsen bak ?.Ha funnet til 520 euro = 4100 nkr for et par på ebay.de,men dette er da uten frakt og avgifter til våres kjære stat: bh :.Er vel ikkje så mye og spare da ,kontra det og kjøpe hos møller vel.Sikkert tatt opp en del ganger dette tenker eg hehe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke ofte man kommer over noe ''billig'' til disse bilene, men noe rimeligere enn Møller er iallfall ebay og feks JHM på bremsedeler, evt ca halve prisen;) ECS skaffer vel gjerne også, men fant ikke bakskivene til B5 der.

 

Enkelte forhandlere slipper man også unna momsen og så da er det kun frakt å tenke på, noe som og desverre kan bli litt da slike ting veier en del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det noen billigere en 520euro på den siden der da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

549 euro var vel det laveste der.. driver å leiter etter skiver sjøl men sliter med å finne noen til mer fornuftig pris. Med frakt å slikt så er jo det omtrent billigere å kjøpe komplett bremse oppgradering..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er lettere å oppdrive RS4 B7 bremser til rimeligere penge enn B5 så skal man ha nytt er det ikke noen dum ide å oppgradere, så sparer en noen kroner neste gang en skal bytte brems;) For ikke å snakke om enda kvassere bremseeffekt!

 

Er heldigvis byttet til B7 bremser på min, så feks hos JHM er det masse knask å velge i, samt mulighet for å sette på 380mm skiver foran når en først bytter:) Ellers er det mye mer å velge i på Ebay til disse. Sikkert noe med at B7 ble levert i USA noe B5 ikke ble og at de har blitt produsert over flere år slik at de er noe mer utbredt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

billigste eg fann på ebay.de var 520 euro som da er ca 4100 nkr med dagens kurs.Så med moms å er du jo plutselig oppe i 5150 nkr + frakt, husker ikkje ka prisen på frakta var i farten.Vet ikkje ka det koster for standard skiver bak hos møller,men sikkert 3000-3500 nkr pr skive .Men er b7 skivene billigere alltså?,passer b7 skivene bolt on uten modifikasjon både framme og bak:confused:

Eg antar at det må brukes B7 klosser og da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer b7 skivene bolt on uten modifikasjon både framme og bak:confused:

.

 

Må bruke calippere også... Skivene foran og bak er jo større enn B5, men får komplette kit til okei pris. er jo 8 stemplede calippere fremme og;)

 

Til forskjell er prisene jeg har funnet: 2800kr for skiver foran (365mm) og bak 3200kr (324mm) til B7, dette er pr PAR. Er i usa, så må klart regne med frakt om moms på disse. Men bytter kun ringen og ikke senteret så sparer noen gram på frakten der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok det var billigt:), var dette hos JHM eller?Er nå berre snakk om 5 mm større framme og 3 mm bak på diameteren,så de ta borti stålet på caliperen da?. Eller rettere sagt,ka er problemet med og bruke orginale calipere med b7 skiver?

Må bruke calippere også... Skivene foran og bak er jo større enn B5, men får komplette kit til okei pris. er jo 8 stemplede calippere fremme og;)

 

Til forskjell er prisene jeg har funnet: 2800kr for skiver foran (365mm) og bak 3200kr (324mm) til B7, dette er pr PAR. Er i usa, så må klart regne med frakt om moms på disse. Men bytter kun ringen og ikke senteret så sparer noen gram på frakten der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er 2mm tykkere og, så spørs om en får over klossene. Ellers er det jo det at skiven fyller for mye ut i calipper så en får ikke festet den igjen uten at alt står kubb... Om impresset er det samme og de er åpen nok til å svelge 2mm mer så kan det jo i teorien gå an å space calipper ut slik at den biter over større, slik som JHM gjør når de selger 380mm skiver til B7 bremsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska ta og sende en mail til de,så vet vel de hvilke kombinasjoner eg kan bruke:)Takker for svar

De er 2mm tykkere og, så spørs om en får over klossene. Ellers er det jo det at skiven fyller for mye ut i calipper så en får ikke festet den igjen uten at alt står kubb... Om impresset er det samme og de er åpen nok til å svelge 2mm mer så kan det jo i teorien gå an å space calipper ut slik at den biter over større, slik som JHM gjør når de selger 380mm skiver til B7 bremsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten så går det vel dårlig å space ut diameter på calipperne bak, fremme går det greit, men festeørene er noe annerledes foran vs bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så de er 2mm bredere bak en standard skiver?,vis b7 klossene er lika tykke som b5 klossene.

Så burde jo det gå i teorien vis du eventuelt modder caliperen litt med og slipe vekk 3 mm vekk akkurat der skiva tar borti siden den er 3 mm større i diameter?.Du har trossalt litt avstand fra klosser til caliper/stempel ,når den er presset helt inn før montering.Var hvertfall det når eg skifta klosser bak.Mer en 2 mm avstand var det hvertfall .Men det kommer vel helt ann på innpresset igjen som du sa:)

Forresten så går det vel dårlig å space ut diameter på calipperne bak, fremme går det greit, men festeørene er noe annerledes foran vs bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet mål og innpress på b7 skiva da? Kan jo bare få dreid av den 3mm så går jo den på om innpresset er likt :) Klosser tror jeg skal gå greit å få på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har kjøpt bremser av detta firmaet her? Greie priser på quattro sport gmbh skivene ser eg.

Blir muligens bestilling av sports skiver rundt om til bilen.Håper de kan sende som gave: rolleyes

http://www.ultimot.net/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har kjøpt bremser av detta firmaet her? Greie priser på quattro sport gmbh skivene ser eg.

Blir muligens bestilling av sports skiver rundt om til bilen.Håper de kan sende som gave: rolleyes

http://www.ultimot.net/

 

kor i all verden du finne noe på den siden der da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du velger merke,modell og årsmodell,så kommer det automatisk opp: smil :.

kor i all verden du finne noe på den siden der da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du velger merke,modell og årsmodell,så kommer det automatisk opp: smil :.

 

gjort det mange ganger men står bare noe på tysk.. få direkte link :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker når eg gjør det,ka gjør du feil da:confused:.Var ikkje andre linker en nettsiden deres.Har du valgt audi, modelltype og årsmodell?.Det er 3 valg du må gjør før siden med delene dukker opp,kan ikkje tysk eg heller.men du skjønner tegningen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ser den men årsmodell får jeg ikke opp så sikkert der det stopper opp da.. fant ei side som selger skiver bak til 600 dollar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ser den men årsmodell får jeg ikke opp så sikkert der det stopper opp da.. fant ei side som selger skiver bak til 600 dollar :)

 

og det er vilken side?

 

600dollar er jo 4500pluss frakt. på ultimot får du org skiver for 4580pluss frakt og sportsskivene for 5290pluss frakt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til ultimot,kunne trikse med momsen skrev de;)

. Kommer på ca 4000 nkr for 2 standard skiver bak inkludert frakt til Norge med dagens kurs.Må sei det virker billigt.

Fekk denne emailen.

 

 

in the past we made very good experiences in business with our friends and clients in Norway.We can lower the taxes with one easy trick: You parted the transfer of payment in two amounts. So we can do two invoices for incoming the complete money - but send only the lower invoice with the parcel. We offer the requested high performance items on our homepage with more information and better pictures – and not least cheaper:http://ultimot.de/ProdukteWahl.php?TypWahl=178 -

as two-parted standard version BS331 for 519 Euros/pair plus 54 Euros for insured shipping (to Norway)- as two-parted drilled version BS333 for 572 Euros/pair plus 54 Euros for insured shipping (to Norway)- as suitable PORSCHE/TEXTAR-pads BB710 for 182 Euros plus 24 Euros for insured shipping (to Norway) - as two-parted standard version BS330 for 458 Euros/pair plus 44 Euros for insured shipping (to Norway)- as two-parted drilled version BS332 for 529 Euros/pair plus 44 Euros for insured shipping (to Norway)- as suitable PORSCHE/TEXTAR-pads BB963 for 112 Euros plus 24 Euros for insured shipping (to Norway) If you wish to buy the items front and rear together we can send them for at all 88 Euros for combined insured shipping (to Norway).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da begynner vi og prate mere normale priser for skiver bak må jeg si:-) 7-8000kr for skiver i norge er jo helt horibelt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.