Har bestilt felger fra USA. "Null" respons fra firma. What to do?

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg noen felger fra USA. Prøvde først å sende mail for å få pristilbud på felgene men fikk ikke svar. Har snakket med de før over en chatte mulighet som er på siden deres før og fikk en bra pris da. Men dette er en stund siden og nå virket ikke chatten der.

Bestilte uansett felgene der da det var mulig å legge til frakt til Norge når man var ferdig med handlekurven. Betalte med visa og fikk en mail tilbake med "thank you for your order", we will contact you.

Det gikk vel 4 dager før jeg sjekket kontoen men der hadde ikke beløpet blitt trukket fra konto. Sendte en mail og lurte på hva som skjer? Fortsatt ikke svar. Sendte i dag 2 mailer til og spurte om jeg kunne få noe information (til 2 forskjellige mailadresser).

Bruker de virkelig så lang tid der borte på å svare? Eller er det jeg som har litt for dårlig tid? Er snakk om firmaet elementwheels.com

Har lyst å bruke ett annet firma som jeg har fått kontakt med der borte men da kan jeg vel risikere å plutselig sitte med 2 sett felger? siden de har visa informationen tenkte jeg på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig svar med dette firmaet etter å ha sendt flere mailer."Sorry that you have not gotten a reply. But the products that you ordered are not available at this time. Sorry for the inconvenience, your credit card was never charged and your order is considered cancelled."

 

Vil da fraråde folk å bestille noe herfra da jeg har lest på nettet om flere som har samme erfaringen. Folk som har blitt belastet kortet og ventet 4-6uker på å få felgene. Ikke fått noe kontakt på mail. Bare for å få svar tilslutt med "beklager vi har ikke de felgene"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må du følge med på kontoutskriftene fremover no då?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid betal med kredittkort på nett, for da er du bra sikret i tilfelle du aldri får varer og beløpet likevel har blitt trekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid betal med kredittkort på nett, for da er du bra sikret i tilfelle du aldri får varer og beløpet likevel har blitt trekt.

 

En av få grunner til at jeg bruker mastercardet på paypal, men det kan være litt farlig også da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg har lest på nettet så er det ingen som ikke har fått pengene tilbake. Men det har tatt veeeeldig lang tid med somme. Hadde passet ypperlig om de skulle passe på pengene mine frem mot sommeren. Har vel vert folk før som har tjent penger på å vere utilgjengelig på mail og først betalt tilbake det opprinnelige beløp etter noen mnd. Men de har ikke belastet kortet mitt heldigvis ( enda..)

Satser på det går greit og har allerede bestilt felger gjennom ett annet firma som brukte 5 min på å svare og der går betalingen gjennom paypal. Der fikk jeg faktisk vite att de hadde felgene på lager også og att det var ca 10 dagers frakt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg har lest på nettet så er det ingen som ikke har fått pengene tilbake. Men det har tatt veeeeldig lang tid med somme. Hadde passet ypperlig om de skulle passe på pengene mine frem mot sommeren. Har vel vert folk før som har tjent penger på å vere utilgjengelig på mail og først betalt tilbake det opprinnelige beløp etter noen mnd. Men de har ikke belastet kortet mitt heldigvis ( enda..)

Satser på det går greit og har allerede bestilt felger gjennom ett annet firma som brukte 5 min på å svare og der går betalingen gjennom paypal. Der fikk jeg faktisk vite att de hadde felgene på lager også og att det var ca 10 dagers frakt:)

 

Hvilket firma er dette snakk om da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... Er snakk om firmaet elementwheels.com

...

.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Been there done that???:) Tenkte å legge ut en liten tråd ang erfaring med forhandlere da jeg ikke fant noe på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....

 

"Satser på det går greit og har allerede bestilt felger gjennom ett annet firma som brukte 5 min på å svare og der går betalingen gjennom paypal. Der fikk jeg faktisk vite att de hadde felgene på lager også og att det var ca 10 dagers frakt"

 

Hvilket firma er dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Been there done that???:) Tenkte å legge ut en liten tråd ang erfaring med forhandlere da jeg ikke fant noe på forumet.

 

Ligger en tråd om dette under "Firma - Kjøp/salg - Erfaringer rundt forhandlere" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan heller komme tilbake om dette firmaet om alt går i orden:) Skal lage en tråd om det andre firmaet ja.Men ikke nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri bankkort på nett, bare kredittkort og helst via PayPal e.l.

 

Det er de noe kryptiske formuleringene i finansavtalelovens paragraf 54b, som oversatt til klartekst, sier at kredittyter - normalt banken din - er pliktig til å gjøre opp på vegne av useriøse butikker og svindlere. I praksis betyr det at du kan kreve pengene tilbake av banken når du ikke vinner fram med klager til useriøse selgere i inn- og ikke minst, utland.

 

Mere på forbrukerportalen.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.