Elektrisk trøbbel på Audi 100 C4

Anbefalte innlegg

Hei!

Byttet akkurat til S4-lykter på audien, og bilen så fort noen år nyere ut.

Men fikk noe trøbbel ved koblingen av det elektriske.

Pluggen til lykta var ikke lang nok, så brukte kabelsko til å skjøte fra pluggen.

Var veldig nøye med at riktig kabel ble plassert på riktig plass. Venstre lykt gikk smertefritt å montere, alle pærene lyste slik de skulle.

Men når jeg monterte kablene på høyreside ble det plutselig mye surr. Når alt er koblet til, og jeg har på nærlys, lyser fjernlysene svakt. Setter jeg på langlysene, er nærlysene svakt tent.

Dette gjelder begge sidene, og det skjer kun når jeg kobler ferdig høyresiden.

Noen som vet noe om dette? Litt irriterende, siden jeg tenker å montere xenon i langlysene, da vil jeg jo ikke at langlysene skal ha spenning. Er selvfølgelig ikke full spenning, men noe er det.

Takker for svar, mvh Marius :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke festlig at de orginale ledningene AKURATT ikke er lange nok til S4-lyktene. Måtte gjøre det samme selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kjempefint det ;)

Men skjønner ikke dette helt.

Rart at alt fungerte tilsynelatende fint med de originale lyktene. Vet selvfølgelig ikke helt, vanskelig å se om langlysene lyser samtidig som nærlysene på en H4 pære :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du ikke har ordentlig jording i høyresiden, evt. at du på ett eller annet 'magisk' vis har byttet om på etpar ledninger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, mistenker også jordingsfeil en plass, men var veldig nøye på at alle ledningene skulle stå rett, så er ganske sikker på det.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Finne meg ny jord utenom pluggen å bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å legg en midlertidig ledning med jord, jeg mistenker også dårlig jord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Byttet akkurat til S4-lykter på audien, og bilen så fort noen år nyere ut.

Men fikk noe trøbbel ved koblingen av det elektriske.

Pluggen til lykta var ikke lang nok, så brukte kabelsko til å skjøte fra pluggen.

Var veldig nøye med at riktig kabel ble plassert på riktig plass. Venstre lykt gikk smertefritt å montere, alle pærene lyste slik de skulle.

Men når jeg monterte kablene på høyreside ble det plutselig mye surr. Når alt er koblet til, og jeg har på nærlys, lyser fjernlysene svakt. Setter jeg på langlysene, er nærlysene svakt tent.

Dette gjelder begge sidene, og det skjer kun når jeg kobler ferdig høyresiden.

Noen som vet noe om dette? Litt irriterende, siden jeg tenker å montere xenon i langlysene, da vil jeg jo ikke at langlysene skal ha spenning. Er selvfølgelig ikke full spenning, men noe er det.

Takker for svar, mvh Marius :)

Har akkurat byttet til S4 lykter selv, Hadde akkurat samme feilen som deg, men feilen var at 2 ledninger inne i selve lyktehuset var byttet om, har du sjekket det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.