1.9tdi motor rister, går på 2-3 sylindre?

Anbefalte innlegg

Etter jeg hadde kjørt 15 minutters tid så merket jeg at motoren hørtes litt feil ut og gikk dårlig. Da stoppet jeg, å hører det er noe virkelig galt, går ut å ser at motoren rister.

Det virker som denne går på 2 eller 3 sylindre, har dette skjedd noen andre her før?

 

Dette er en Skoda Octavia 1u som jeg kjøpte billig i fjord sommer, da gikk den også på bare 3 sylindre.

Da var problemet at den ene ventlløfteren hadde knust og satt fast og åpnet ikke innsugsventilen på denne sylinderen. Byttet løftere og bilen har fungert bra siden.

 

Denne har nok fått kjørt seg på lite olje før mitt eie, og jeg klarte å sprekke bunnpanna og gjøre det samme selv, jeg kjørte jo såklart ikke videre når jeg oppdaget at olje var borte når bilen peip.

 

Etter dette lappet jeg sammen bunnpanna og har kjørt videre siden uten problemer.

 

Men her om dagen døde bilen ut i en bakke uten å egentlig lage noe lyder eller noe slikt, det viste seg at den hadde lekt endel olje da men lampa lyste ikke.

 

Jeg kikket litt på et par av veiv og rådelagerene når jeg allerede hadde bunnpanna av bilen, de så bra ut. Toppen så også veldig fin ut. Eneste jeg kunne finne som var feil var at eksosmanifolden ikke satt skikkelig. Skrudde dette på igjen.

 

Da fikk jeg brukt bilen til jobb, så fra jobb så gikk den igjen 15 minutter før den begynte å gå på 3 sylindere som jeg skrev først.

Toppen ser ut til å fungere bra å kan ikke se noe galt der.

 

Er det rett å slett dårlig kompresjon i en sylinder eller to etter så mye tull med lite olje som kan ha skjedd? Eller kan det være noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en motor hvis du er intr motor har stått i 2001 mod octavia stv 1,9tdi 90 hk ca 210 000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en PD motor så høres det ut som du kvelda noen dyser på den , nesten gratis og fikse ..... Får ikke håpe på det .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En veldig vanlig feil på pumpedysemotorene er visstnok brudd i ledningsnettet til pumpedysene.

Sliten kam forekommer også dersom man ikke bruker korrekt olje.

Begge deler vil føre til at motoren ikke går på alle sylindre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke pd motor alh 1.9tdi motor. Pris på motor, er det vanlig tdi og ikke pd motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.