#1 Skrevet Februar 17, 2011 (endret) Hallais, eg prøver å få kontakt med ecu på pc, og fikk i går hjelp til og finne rette kabelovergang til og komunisere mellom de to med. måtte ha en overgang fra rs232 til usb. denne er det egen instalasjonsdisk på og er utført. Når eg kopler til sprutet og oppnår kontakt skal eg få opp et valg på pc om eg ønsker å gå online med ecu! dette valget får eg aldri. så det er en komuniklasjonssvikt. På haltech programmet kan eg velge mellom 4 default Com porter, men får kun den ene til og fungere! Com3, denne porten er tydligvis feil. får opp feilmelding når eg starter programmet om at comporten er for øyeblikket optatt. og at aplikasjonen må stenges for å kunne gå online! Er det noen som har hatt lignende problemer eller evt har litt EDB kunnskap til og kunne stenge Com aplikasjoner evt. sette comport til og komunisere mellom de forskjellige? Kan som sagt sette hvilken comport programmet (haltech) skal komunisere fra pc men får ikkje kontakt mellom pc (comport) og Sprut. Jonny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2011 du må sjekke hvilken com port du får tildelt via overgangen fra usb til seriell. (enhetsbehandling) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2011 du må sjekke hvilken com port du får tildelt via overgangen fra usb til seriell. (enhetsbehandling) Får eg bare tildelt en? eller kan eg velge hvilken eg skal bruke? Hvordan stenger eg aplikasjoner som sperrer for andre Com porter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2011 Får eg bare tildelt en? eller kan eg velge hvilken eg skal bruke?Hvordan stenger eg aplikasjoner som sperrer for andre Com porter? du vil få tildelt en, i mange tilfeller Com4 eller Com5, men kan forandre det til den du ønsker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2011 du vil få tildelt en, i mange tilfeller Com4 eller Com5, men kan forandre det til den du ønsker Må inn og prøve thanks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2011 Er det E6X? Prøv å gå inn i Enhetsbehandlng(Kontrollpanel) og se om du finner porten kabelen bruker.. Så kan du forandre Baud Rate til 19200, og så gå inn i sprutet og forandre hastighet til det samme der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2011 Er det E6X?Prøv å gå inn i Enhetsbehandlng(Kontrollpanel) og se om du finner porten kabelen bruker.. Så kan du forandre Baud Rate til 19200, og så gå inn i sprutet og forandre hastighet til det samme der Fikk kontakt når eg gikk inn på enhetsbehandling skiftet port til port 3 Ved installasjon valgte den bare port 5 automatisk 11v2 eg har, skal vist vere rimelig utdatert. Mitt intrykk er at det er litt tungvindt, men har til gjengjeld ikkje fått satt meg sikkelig inn i det enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...