Anbefalte innlegg

Hei

Har plaget meg lenge nå dette henger feste. Hvordan får jeg dette av. Klarer ikke å snu/vri på nøkkelen. Synes dette ødelegger litt utsende messigt.

Jarle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På passat? får du ikke vridd rundt nøklen, eller sjønner du ikke hvordan mekanismen fungerer?

Om du ikke får vridd rundt nøklen kan det det hjelpe å bare smøre det opp, med mindre hele låsesylinderen er ødelagt da.

Er dette en passat så løsner man kroken ved å dra hjulet ut fra kroken, så vri det med klokka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager hvis jeg ikke var nøyaktig nok. Skjønner hvordan det gjøres, men det lar seg ikke gjøre i det helle tatt. Prøvt å smøre opp hjulet osv men hjelper ikke. Noen andre forslag, er til passat ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk ikke min på ... og skrudde så hardt på hjulet at det "glapp" over inni der og nå er den helt kaputt... jævla drit!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du ikke bruke feste lengre da?

Jeg driter egentligt i om låsemekanismen ryker. Men håper at jeg kan bruke selve feste for det om. Feste vil jo evt tas av når det ikke er i bruk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi hadde samma greie på passaten vi hadde. Der var det ikke mulig å få vridd rundt nøklen. vi vred så hardt med nøklen at den til slut knakk inni låsen.: klø :

Endte med å ta en trekker å slå den inn i låsen, og fikk vridd rundt og fjerna kula.

Eventuelt, så har man jo vinkelsliper da.

Så er låsen helt kaputt, er det bare å gjøre det på den hardhente måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt, ryker låsen driter jeg i det. Men evt så lenge jeg kan bruke feste, bare ta den oppi at den står, og ta den ned igjen uten problemer. trenger ikke kunne låses... Kan jeg evt ta en drill på låsen? eller vil dette ødelegge enda mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt, vi var i samma situasjon. vi endte med å slå inn en flat trekker så vi fikk vridd rundt låsen. man kan da bruke kroken som vanlig, men selfølgelig ikke låse den da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal jeg prøve, det dummeste jeg har vært med på. Er sikker på at forrige eiger har latt denne stå i siden den var ny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er at dem "ruster" fast da de aldri blir tatt av,på de fleste avtagbare hengerfester kan man skifte låssylinder når festet er tatt av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min 3bg. Forrige eier lot bare kula stå permanent i, så når jeg overtok bilen, var jo lås og alt fast. Brukte mye WD40 og klarte til slutt å løsne opp låsen. Nå virker alt som det skal.

WD40 annbefales. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har brukt veldig mye dette her, prøvt å smurt dette opp. Klarer å dra dette hjulet litt ut. Men ikke nok pga jeg ikke får vridd nøkkelen om. Må vel kunne få denne av. Om jeg så ødelegge selve låsen så får dette bare være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt, vi var i samma situasjon. vi endte med å slå inn en flat trekker så vi fikk vridd rundt låsen. man kan da bruke kroken som vanlig, men selfølgelig ikke låse den da.

Brukte ditt råd, Nå er hengerfeste av. Selve låsen gikk med, men samme kan det være, Har dobbelt sjekket at hengerfeste kan fremdeles brukes, og det kan det:) takker for hjelp:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.