Valg av sommerdekk? Hva anbefales?

Anbefalte innlegg

Jeg har dårlig erfaring med Fulda, skønt det er noen år siden.

 

Har du råd kjøper du feks Dunlop, Conti, Goodyear, Pirelli eller Michelin. Da er du garantert gode dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill. :)

 

Jeg har selv kjørt med Dunlop SP sportmax og synes de var bra. Støyer kanskje noe mer enn andre dekk.

Det er jo ikke så mye som skiller de forskjellige dekkene i pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av alle sommerdekk jeg har vært borti er det to som har stukket seg klart ut:

 

- Michelin Pilot Sport PS2 (dyre og slites fort, men RÅE dekk)

- Goodyear Eagle F1 Assymetric (rimeligere men overraskende nærme PS2 på grep, mer for penga!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli pzero nero er det beste jeg har kjørt med.. Koster jo litt, men man får hva man betaler for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli pzero nero er det beste jeg har kjørt med.. Koster jo litt, men man får hva man betaler for.

 

Ser man får det på dekkonline.com

 

Hvordan er dette støymessig? På våt vei?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bedre en nankang osv, og bedre en dunloop.. Utover dette vet jeg ikke helt hvor mye jeg kan forvente jeg. Har ikke prøvd så mye av de andre dekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bedre en nankang osv, og bedre en dunloop.. Utover dette vet jeg ikke helt hvor mye jeg kan forvente jeg. Har ikke prøvd så mye av de andre dekkene.

 

 

Okey. Har kjørt nankang en sesong. Det støyet MYE :)

Goodyear Eagle F1 Assymetric virker jo også som ett godt alternativ og det er omtrent samme pris som pirelli dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt på vredestein sessanta og pirelli pzero nero, vredestein dekket er rått på vann, men pirelli var mindre støy og satt bra på veien! Prisen er jo ikke gale på dekkonline heller :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. Har kjørt nankang en sesong. Det støyet MYE :)

Goodyear Eagle F1 Assymetric virker jo også som ett godt alternativ og det er omtrent samme pris som pirelli dekket.

 

Gikk fra 255/35 P Zero til 245/35 Nankang, og dobblet støynivået i kupéen..

P Zero synes jeg var meeget bra, men prismessig er det jo andre alternativer som sikkert er like bra.

Går ikke å sammenligne P Zero med Nankang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser man får det på dekkonline.com

 

Hvordan er dette støymessig? På våt vei?

 

Har hørt at andre ikke har vært så fornøyde med støyen på P-Zero Nero. Jeg hadde derimot P-Zero Rosso (245-40-18) tidligere. De var svært bra, noe tidligere eier også hadde oppdaget. Byttet til 19" og litt annen dim. som de ikke kunne leveres i og endte opp med noen som bare heter P-Zero (ikke ultrasportsdekk), men de støyer vesentlig mer igjen.

 

Har ellers kjørt Dunlop SportMaxx og vært rimelig fornøyd, helt på det jevne ift. støy. Ikke av de verste og ikke av de beste, er jo et rimelig sportslig dekk.

 

Bridgestone Potenza har jeg dårlig erfaring med, har støyet veldig de gangene jeg har prøvd det (på samme bil som jeg så byttet til Dunlop på, bl.a.).

 

Hører ellers mange skryter av Goodyear-dekket og Michelin Pilot Sport.

 

Hadde jeg hatt valget i den dim. jeg skulle hatt, hadde jeg ikke vært i tvil. Det hadde blitt Pirelli P-Zero Rosso :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo Proxes er ganske myke, og slites rimelig fort.

Pzero Nero er meget slitesterke, men syns faktisk at dem støyer litt, men ikke mye ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Toyo Proxes kommet med noen oppdateringer? Synes det er det samme dekket som det var for 5 år siden :)

Ender vel med Pirelli eller Goodyear dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firestone Firehawk fra dekkonline :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bridgestone Potenza har jeg dårlig erfaring med, har støyet veldig de gangene jeg har prøvd det (på samme bil som jeg så byttet til Dunlop på, bl.a.).

 

Bridgestone Potenza støyer noe jævlig! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fått montert Kuhmo Ecsta Ku31 på sommmerfelgene i samme dim som du skal ha. Kjørt med dem i 20" og synes de er støysvake og bra. Betalte 890,- pr stk på dekkonline.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.