LØST.Bilen går nykkete RS4 2001-mod

Anbefalte innlegg

Har desverre ikkje vagcom,så da er det ikkje så lett:).Kor går det ann å få kjøpt dette programmet da,ikkje så inne på sånt eg.Bruker du programmet på pc da eller,trenger vel en kabel som går fra pc til diagnose uttaket og da.Kan prøve og plugge i fra den lambdaen som det var feilkode på,motor bør vel ha nådd drifts temp først, før eg prøver dette.Kor ligger kontakten til lambda s1 b1 i motor rommet,greit og vita siden det er 4 stk av dei:).Det som er merklig, er at den går helt fint og jevnt når eg kjører i normal fart men nykker til litt når eg går av og på gassen i lav fart 10-30 km/t.Berre venter på at motor lampa ska komma opp,så eg får tatt diagnose og funnet den faktiske feilen.Men den har aldri kommet opp

om du starter bilen og kjører grunninstilling kanal 99.. og lar den gå, pass på at visningsfelt 4 viser av/off.. så kobles lambdaregulering ut.. Så er det lett å se om det er lambda som er årsak til nykkingen:)

 

Blir bilen merkbart bedre når denne grunninstillingen er aktiv så er det lambdaen som er årsaken. om den blir værre så er det feil på blandingsadapsjon, og lambda når aktiv klarer ikke å kompensere nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte elektro cleaner på alle kontaktene i motor rommet,nykkingen forsvant da:).Berre vært dårlig kontakt her da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er enda,gjekk berre normalt en liten stund.Hvor er de fremste lambda sensorene montert? (har miltek downpipes),er det mulig og komme til de framme i motor rommet?.Noen som vet hvilken av de kontaktene som hører til de fremre lambdaene?.Lurte på og dra ut kontakten og se om den blir noe bedre.Er vel forbruks vare dette på rs`n,like greit og skifte begge to da når eg er i gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer til dem fra motorrommet men er veldig trangt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet ut noe som løser problemet ditt?

Har noe av det samme problemet her også : mad :

Har sjekket med vag-com men ingen feilmeldinger ligger noe sted der.

min nykker i 1-2 gir også kutter etter pådrag og går i nødmodus. bare grunntrykk på ca 0.5 bar. Restart jeg så er trykket der igjen til neste gang jeg drar godt på igjen.

Lurer på og bestille meg lamba for å teste om det kan være den.

problemet er enda,gjekk berre normalt en liten stund.Hvor er de fremste lambda sensorene montert? (har miltek downpipes),er det mulig og komme til de framme i motor rommet?.Noen som vet hvilken av de kontaktene som hører til de fremre lambdaene?.Lurte på og dra ut kontakten og se om den blir noe bedre.Er vel forbruks vare dette på rs`n,like greit og skifte begge to da når eg er i gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei har ikkje feilsøket noe mer,har ikkje skiftet lambda enda heller.Bilen nykker berre når eg går av og på gassen i 1 og 2 gir i kø fart.Verken kutter eller nykker ellers.

Har du funnet ut noe som løser problemet ditt?

Har noe av det samme problemet her også : mad :

Har sjekket med vag-com men ingen feilmeldinger ligger noe sted der.

min nykker i 1-2 gir også kutter etter pådrag og går i nødmodus. bare grunntrykk på ca 0.5 bar. Restart jeg så er trykket der igjen til neste gang jeg drar godt på igjen.

Lurer på og bestille meg lamba for å teste om det kan være den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mye jobb og skifte de fremre sondene?, mye som må skrues vekk for og komme til osv..?Tenkte vist noen hadde hadt en enkel guide,så hadde eg spart litt tid:)

 

Fant en how to på nettet for a6 og s4,regner med det er likt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå endelig fått fingeren ut og skiftet den fremste lambdaen på passasjersiden (B1-S1).Og bilen funker som den ska,og bruker mindre bensin:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.