Bøyd/ødelagt hjørne i dør pga isdannelse i dørkarm...

Anbefalte innlegg

I fjor dannet det seg en god del is foran nede i dørkarm på fremdører, som førte til at hjørnet på døren ble bøyd og ødelagt når man åpna den - ble en kjedelig verkstedregning når våren kom.

Men nå har det så sannelig skjedd i år også...

Husker at da jeg ringte karrosseriverkstedet om dette i fjor så var det første spørsmålet jeg fikk "Er det en Golf dette?" - tydelig at det er en kjent svakhet på Golf 4, da jeg aldri opplevde det på 3ern.

Men: noen som har klekket ut løsning for å unngå dette? Lagd sin egen patent på noe VW burde ha oppdaget før bilen kom på markedet?

Antar at det kan skyldes delvis bruk av defa kupevarmer, og at snø og is smelter og renner ned i dørkarmen før den fryser til igjen... men er jo uansett dårlig syns jeg.

Tips? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme dritten på min, men jeg har ikke ødelagt døra så langt. må fjerne snø og is så fort du ser dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde på A3'en jeg hadde før, heldigvis bare lista som hopper av på den, så ikke noe som blir ødelagt, men må ha lista av hele vinteren så skru den på til våren igjen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skulle du hatt Golf V, for da hadde du fått ordna det på garanti ;)

Vet ikke om det er mulig på Golf IV.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dette på førerdøra. kjøpte bilen i høst, og da var det litt rust nederst i hjørnet på døra. det så ut som hjørnet var bøyd litt ut i forhold til resten. idag så knakte det når jeg åpna døra, så da at det lå is i hjørnet. tydeligvis dette som har bøyd ut hjørne ei gang før... tydeligvis en liten konstruksjonsfeil på golf IV... :) bare å følge med så det ikke skjer igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er konstruksjonsfeil på mkIV, V og VI... En må fjerne is ofte, finnes ingen løsninger på det...! Dumt da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Golf V sammler det seg mye drit bak lokariskjermen som deretter hindrer vann fra å renne ut.

Gjorde reint der på svigermors golf i fjor og ikke hadd is der i år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er repløsning på dette på golf v.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble gjort tiltak på min.

Ble limt paninger på lokariskjermene innvendig, og en vannledekloss på fremre del av kanal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er repløsning på dette på golf v.

Bare på V eller finnes det for IV og VI?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit om den for mkv forde jeg har hatt 2 stk slike, hvorav en av de trengte slik repløsning:) På de to andre veit jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit om den for mkv forde jeg har hatt 2 stk slike, hvorav en av de trengte slik repløsning:) På de to andre veit jeg ikke.

Skjønner! Det kommer nok snart en rep løsning for mkVI innen lenge... På min 2010 så knaset det godt når man lukket opp døren helt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.