AAN Coil oppgradering, et bra alternativ.

Anbefalte innlegg

Denne tråden er laget for og infomere/anbefale Coiloppgradering til 5cyl 2.2t AAN/ABY.

 

Jeg fikk problemer med mine orginalcoiler "passert 220000km" og trengte og bytte disse, jeg viste om en forhandler som hadde opgraderingscoiler til denne "les:034MS" , men ville lete litt etter noe annet da jeg syntes prisen er noe stiv og hørt en del, men det er vel hver manns smak.

 

Ramlet over siden http://www.apikol.com som lager/fører 1.8t coilkit til disse motorene, etter litt research fikk jeg peiling på at flere av de større tunerene i norge også liker og bruke 1.8t coiler. Prisen vil jeg heller ikke si noe på. At coiler kan feile er jo en sak det, men ved og bruke 1.8t coiler har man mulighet for og skaffe en reserve/ny coil veldig kjapt via enhver VW/Audi sjappe hvor som helst, da de aller fleste har disse på delelageret.

 

Hvis noen har noen andre ideer/produkter og legge til så er det bare og fyre løs. får liksom en liten "samletråd" på coil for turbofemmer maskinene.

 

Jeg gikk til bestilling av coilsettet ifra side nevnt over her, meget god service og rask levering.

Selve monteringen gikk unna på 10 min. Kvaliteten på ledningsnettet og kontaktene var overaskende bra!

 

Noen bilder av min install:

 

Pakken inneholdt: "ble bestilt opp 2 reserve coiler også"

img0120ns.th.jpg

 

Ferdig montert:

img0121qy.th.jpg

 

 

Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info! :) kanskje dette er noko ein skal vurdere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel 2.0t coilene som er tingen hvertfall, tror du må ha noen i reserve av disse, men du har jo ledningsnettet no hvertfall :)

Jeg bestilte fra www.efiexpress.com , også kjapp levering og super service. motoren ble som ny med disse, men har ikke fått testet holdbarheten enda.

D581 coiler som jeg har fått skal no være gode greier hvertfall, men braketten og coilpakken er svææær :)

 

efi_logo_watermark_trans_800px.png|C|20|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan fungerer detta her a gutter:)?

lurer på å kjøpe nye coiler:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min rusler og går som en klokke enda den, kan anbefale apikol coilkit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lang leve tid på coilene, eller har du måttet bytta ut noen:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke byttet ut noen, men har 2 i reserve i bilen just in case. De var jo så billige :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå passert 40 000 km uten et feilslag med disse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje hatt tid å søke å lese så mykje om dette enda men, funker 2.0 tfsi coilene bra til 450hk aan motor, eller helst ned mot orginal effekt at det holder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste forskjellen er at selve kroppen er litt lenger på 2.0 coilen.helt lik ellers. Men anbefaler 2.0 da du bruker aan toppdeksel. Kjører selv lik setup. Funker meget bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Har orginale coiler no men dei henger tydligvis ikkje heilt med over 1 bar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som et godt kjøp. Regner med de fortsatt sparker fra... ;)

Jeg har allerede bestilt 2.0T FSI coilsett fra 034ms, siden jeg uansett trenger nytt ledningssett og muligens coiler. Hvis det viser seg å være et dumt kjøp blir det nok å gå for apikol for meg også. Var innom siden deres og så kitet en gang, men det var før jeg trengte det, og jeg glemte hele apikol når jeg bestemte meg for å kjøpe..

 

Her er det jeg gikk for:

coil pack update harness

2.0T FSI coiler (07K-905-715F) US$22/stk

coil power supply upgrade

 

Har ikke fått det enda, men det tikket visstnok akkurat gjennom DHL i Leipzig.

Jeg skal prøve å si fra her hvis jeg er veldig fornøyd eller misfornøyd :)

 

Selve coilene er noe billigere fra amazon.com, der de koster $17.50 for tiden, men om en kjøper ledningssettet uansett, er det spart inn med fraktutgiftene..

De finnes sikkert billigere både her og der, men jeg har ikke sett så mye rundt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer det orginale aludekselet over coilene?

Hva er fordelen m 1,8T coilene vs orginal coiler?

Jeg har orginal på min rs2 og den starter lett og går fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke bruke det originale aluminiumsdekselet over slike coiler. Årsaken er at dette vil redusere livslengden på coilene grunnet varmeutvikling. Titter du litt på ebay.de f.eks, vil du finne diverse eksempler på deksler du kan bruke med lufting - evnt kan du kjøre uten deksel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke bruke det originale aluminiumsdekselet over slike coiler. Årsaken er at dette vil redusere livslengden på coilene grunnet varmeutvikling. Titter du litt på ebay.de f.eks, vil du finne diverse eksempler på deksler du kan bruke med lufting - evnt kan du kjøre uten deksel.

 

 

jeg må trolig bytte ut 034 dritten jeg var så dum å kjøpe. så tenke å montere 1,8t / 2,0t coiler. bruker 7a toppdeksel nå men de nye coilene passer ikke på dette dekselet. for lite hull.

 

hvilket toppdeksel er dette og hvordan i alle verden får mannen fylt olje?

 

6827215750_0c5c59f6b7_b.jpg

 

7acamcover.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si spørsmålet du stilte i forrige post også pirret min nysgjerrighet, hvor fyller man olje? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han kjører vel tørr sump ett eller annet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.