#1 Skrevet Februar 19, 2011 Hei, Vogna driver å mister litt hydraulic olje, er det en gjenganger el noe jeg kan se etter her? Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2011 -Se om servopumpa svetter / lekker (vanligste feil) -Deretter se om slanger til og fra pumpa er hele og ikke morkne. -Så ville jeg sjekka om tannstanga lekker , kan få lekasje i pakingene hvis beskyttelses belgen er sprukken osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2011 -Se om servopumpa svetter / lekker (vanligste feil)-Deretter se om slanger til og fra pumpa er hele og ikke morkne. -Så ville jeg sjekka om tannstanga lekker , kan få lekasje i pakingene hvis beskyttelses belgen er sprukken osv Takker, får ta en titt etter dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2011 på min mistenker jeg en liten lekkasje fra tannstangen, er vått i tynn olje på indre venstre drivknute og oppover. Er vel mye styr å ordne en sånn lekkasje eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2011 Tannstanga er kjent problem på disse c4 modellene.. Så må sikkert skiftes ut, har det samme problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2011 Hvis du har hydraulisk justerbare dempere bak kan det også være en demper som er lekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 28, 2011 Da fant S6'n ut at det var best å kvitte seg med all hydraulicolja på en gang... Skjer dette hvis tannstanga er skikkelig sliten? Hvor får jeg tak i nytt\brukt til en vettug pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2011 (endret) Autohaus har komplett rebuilt servotronic til S4 for 285$ , men jeg er ikke sikker på om den passer for den er ikke tilgjengelig dersom du velger S6. Jeg er heller ikke sikker på om jeg heller kan bruke servotronic når jeg ikke har det fra før. http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=qpbwfd45w303rf55o2kvu5ah&makeid=800002@Audi&modelid=1009369@S4 &year=1994&cid=26@Steering System&gid=7388@Rack %26 Pinion Complete Unit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 28, 2011 Fant til S6 uten servotronic her: http://www.autopartswarehouse.com/sku/Audi/S6/Maval/Steering_Rack/1995/Avant/5_Cyl_2-dot-2L/W0133-1734275.html?tlc=Brakes%2C+Suspension+%26+Steering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2011 Okei, så det er en slik jeg skal ha? Uten servotronic? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2011 Jeg tror det bare var på tidligere s4 modeller men du kan sjekke om du har en kontakt på tannstangen din på høyre side når du ser oppi motoren. Hadde håpt at noen som var sikker kunne svare innpå her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2011 Okei, det må da være en eller annen som kan det her. Kan litt svak risting jeg har merket ha opphav i at tannstanga mi er skikkelig sliten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2011 har samme problem jeg også. er mest redd for at tannstangen som lekker. masse pes og skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 29, 2011 Her er det ikke snakk om lekkasje nå. Alt ble borte med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 29, 2011 Hjul og innerskjerm må av, så må der tres ut i hjulbuen på en av sidene, tror det var passasjersiden, men ett sånt bytte står beskrevet i en tråd her inne. Må nok regne med en god kveld eller to i arbeid. Svak risting kan være alt fra gåent hjullager, slitne foringer, dårlig endeledd eller kast i hjulet. Skal jo sitte en demper på tannstangen og, er sikkert moden for utskifting den og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 29, 2011 Har ordnet meg nytt tannstag, så da blir det bytte av dette til helga tenker jeg. Bare sjekke om det er mer som har lagt på røret der... evt trenger å byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 30, 2011 Noen som kan linke til tråden med tannstangbytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 30, 2011 Var nærmeste jeg kom, vi får se om han kan få ut en beskrivelse. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2314823#post2314823 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 31, 2011 Noen som har denne Bentley manualen da? Viser den hvordan man bytter tannstang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 6, 2011 Da tror jeg at jeg fant problemet, ser ut som det er en gåen pakning på en skrue som sitter på siden av servopumpa. Tror det er en liten 5mm umbraco skrue. Er det mulig å få kun pakningen til denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 6, 2011 Jeg tok ut tannstang på min S4 i dag, ganske så kronglete men det går, var værst å få rattakselen til å slippe, lønner seg kansje å ta det før en løsner tannstanga. Venstre styrestag må også taes ut, du får ikke ut tannstanga igjennom hullet med styrastaget i. Min har servotronick og kontakt på venstre side. Det bildet som er linket til autohouse er ikke lik min i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 7, 2011 Da er denne løst, det var pakningen og virker ok etter byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 7, 2011 Med andre ord så har lekkasjen alltid vert fra servopumpen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 7, 2011 Tannstanga svetter, det har den alltid gjort. Men nå sist forsvant alt på 2km. Jeg trodde tannstanga hadde virkelig lagt på røret, men det var altså denne pakningen som var ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...