#1 Skrevet Februar 19, 2011 For en tid tilbake ble Bernhard og jeg kontaktet med spørsmål om vi kunne ta på oss nen jobber for en av Oslo`s ambulansestasjoner. Er snak om full innvendig vask/rens og på ambulanser er det godt med smårom, hjørner krinker og kroker. Er snakk om 3 biler som skal taes. Bilene blir regelmessig vasket innvendig, MEN tiden rekker aldri til en å grundig jobb som skulle gjøres her. Utvendig tar de seg av selv på den aktuelle stasjonen og bilene blir polert et par ganger i året og får en runde med Swissvax Endurance i ny og ne Idag var det tid for den første bilen og like før kl 10.00 rullet den aktuelle bilen i garasjen. Med friskt pågangsmot gikk vi igang med en Vw Transporter 2005 model som har rullet 322.000km. Alt medisinskt utstyr var fjernet fra bilen så det var ikke noe å rydde. Finnes ikke en teppeflik inne i bilen så her var det bare å finne frem det vi hadde av børster, en haug med mf og Scholl Spam. Ble også brukt CG Green Clean 1:2 og CG Grime Reaper 1:2 på gulvet. Til slutt fikk alle vinduene en runde med Scholl Ice 9000 og div plast fikk en runde med Scholl Purple 9000. Bernhard startet i bårerommet, mens jeg startet bakerst i bilen og rundt bakluka. Startet øverst i bilen og jobbet oss nedover før gulvet ble tatt til slutt. Bernhard hadde nok med alle smårommene etc bak i bilen så jeg flyttet meg etter hvert rundt og forsatte foran i bilen . Først litt bilder før vi satte igang: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2011 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2011 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2011 Bernhard i full sving: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2011 Innredingen er støpt i flere deler og så montert i bilen. Dette gjør at det er silikonfuger og metervis. Silikonfuger som egentlig er hvite!!! Før: Scholl Spam: Etter: Før: Etter: Før: Etter: Før: Etter: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2011 Grå og hvit plast bærer for preg av alder, men selv om det ser sykt møkkette ut så løsner møkka heldigvis lett med Scholl Spam: Noen 50/50 bilder innvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 19, 2011 Bilder av ferdig bil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 19, 2011 Samlet gikk det 5 timer x 2 personer så totalt 10 effektive arbeidstimer. Takk for titten Hilsen B & Ø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 20, 2011 hehehe.... En litt anderles bil, men nydelig jobbet... Som alltid! Si nå at dere prøvde blålysene, for guds skyld! Ps. Han dvergen så rimelig fornøyd ut når han satt fremme der.. Han hadde sikkert trykka på no Gliiiiz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 20, 2011 hehehe.... En litt anderles bil, men nydelig jobbet... Som alltid! Si nå at dere prøvde blålysene, for guds skyld! Ps. Han dvergen så rimelig fornøyd ut når han satt fremme der.. Han hadde sikkert trykka på no Gliiiiz Litt annerledes bil å jobbe på dette her.... Må nok skuffe deg, blålysene ble ikke forsøkt Dvergen satt å mimret han etter at han var passasjer i bilen og påført den hvite jakken med de lange ermene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 20, 2011 *Spoiler alert* Vi har ikke slike frakker... For slike som Bernhard finnes det strips Bra jobba, man får aldri tid til å rengjøre disse så nøye, så bra de tar initiativ til å sende dem bort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 20, 2011 hehehe.... En litt anderles bil, men nydelig jobbet... Som alltid! Si nå at dere prøvde blålysene, for guds skyld! Ps. Han dvergen så rimelig fornøyd ut når han satt fremme der.. Han hadde sikkert trykka på no Gliiiiz Haha, hør på ho da.. Fikk ikke lov å røre noen av knappene, jeg ble snakket til 23 ganger den første timen Ingen blålys, men den bilen må jo være genial for å komme seg hjem fra by'n i.. *Spoiler alert* Vi har ikke slike frakker... For slike som Bernhard finnes det strips Bra jobba, man får aldri tid til å rengjøre disse så nøye, så bra de tar initiativ til å sende dem bort Tsss, jeg er rolig når jeg kjører ambulanse, litt uvant å ligge med hodet mot kjøreretning bare.. Jeg hadde lett kjøpt en sånn bil om blålys og sirener hadde fulgt med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...