Vindu på førerdøra går ikke opp/ned Passat 3BG + dørlås problem

Anbefalte innlegg

tidligere i vinter da det var SPRENG kulde, så hadde jeg vasket bilen, men hadde ikke fått vekk alt vannet.. (selv om den stod i 15 grader over natta)

Så dagen etter når jeg skulle i bomstasjon så oppdaget jeg at vinduet hadde fryst fast(det knaset i døra, regner med det var is osv som knuste) og vinduet gikk ned, men så vidt det ville opp igjen..

Etter det så vil ikke vinduet bevege seg.. Motoren går så ikke det..

Har lest at det er ofte plast klipsa som knekker på disse bilene..

Får man kjøpt nye slike? Finner ikke noe i ETKA..

Og opplevde samme dag at dørlasen på passasjersiden hadde fryst : mad : Så den ville ikke lukke seg.. med unge i bilen så hadde jeg ikke tid til å ordne det i -25.. Så jeg tok varmt vann for å utsette problemet bare.. Så jeg dunket forsiktig opp og igjen døra for å løsnet isen slik at jeg kunne få lukket den skikkelig..

Det som skjedde da var at noe i døra streika.. dvs når jeg åpner døra så slår ikke kupelyset seg på.. : bh :

Noen som kan hjelpe? : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fukt/defekt microbryter?

Hadde samme problem på bakluka på min etter å ha vasket den i vinter. Satte en vifteovn 1m ifra luka. Etter det har det fungert igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det kommer til vindu ditt så er dette mest antagelig vaiern som har gått av et av sporene sine. du må bytte hele platen på innsiden (motor og alt sitter på denne) denne koster ca 1300 kroner på møller.

framgangsmåte : skru av trekket og deretter ta ut ruta. så skrur du ut platen å bytter denne og deretter montere sammen igjen.

når det kommer til låsen din er dette et kjent problem på passat 3b og 3bg.

det er microbrytern din i låsen som er defekt. her må du gjøre på samme måte dersom du skal bytte platen for du må ha av denne for å komme til låsekassen. denne må demonteres og smøres opp igjen fra innsiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. men er det greit å bytte microbryter?

Men jeg har også lest at de klipsa kan knekke.. Audi har jo slike som å få kjøpt i en forsterket utgave.. Du vet ikke om det er å få til passat og? HVIS det er de, så er det kjedelig å bruke 1300kr på noen plast klips..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. men er det greit å bytte microbryter?

Men jeg har også lest at de klipsa kan knekke.. Audi har jo slike som å få kjøpt i en forsterket utgave.. Du vet ikke om det er å få til passat og? HVIS det er de, så er det kjedelig å bruke 1300kr på noen plast klips..

dessverre er ikke det mulig hos vw da hele mekanismen sitter komplett i denne platen. klipsene lar seg ikke bytte uten å bytte hele platen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

typisk det :(

men microbryteren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.