Problemer med automatkasse- Passat 1,8 99-mod

Anbefalte innlegg

heisann skiftet nettopp automatkassen på min 1.8l passat men så er de litt småtull:-P..starte bilen osv så legge jeg først merke til at i intrumentene der du ser hva gir du er i står den bomfast på D(uansett ka gir jeg setter bilen i)..så kjører jeg litt så legger jeg stort merke til at bilen har SÅ vitt dra kraft dødt så bare det! i 1gir går den normalt men girer jeg i 2-3 eller D er den SINSYKT daue.så eg tenke kanskje det va litt lite olje så jeg fulla på litt..etter dette så ville jo bilen ikke framøver engang!kun Revers så funka helt konge heleveien...så en kompis mente de var hjernen til kassen så jeg tok jo av den og prøvte uten den koblet til, og da funka den igjen:-S..så hjernen er jo tydeligvis gåen: bh :men spørsmålet så jeg mest lurer på! siden kassen står nå i såkalt nødmodus siden den hjernen er kobla ut,er det derfor bilen er så treg? eller såvit drakraft? eller er dette noe helt andet?

Beklage sikker mye dårlige skriving men lide av veeeldig lese og skrive problemer:-).håper dere forstår tusen hjertelig takk for alt hjelp:-)

MVH Christoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann skiftet nettopp automatkassen på min 1.8l passat men så er de litt småtull:-P..starte bilen osv så legge jeg først merke til at i intrumentene der du ser hva gir du er i står den bomfast på D(uansett ka gir jeg setter bilen i)..så kjører jeg litt så legger jeg stort merke til at bilen har SÅ vitt dra kraft dødt så bare det! i 1gir går den normalt men girer jeg i 2-3 eller D er den SINSYKT daue.så eg tenke kanskje det va litt lite olje så jeg fulla på litt..etter dette så ville jo bilen ikke framøver engang!kun Revers så funka helt konge heleveien...så en kompis mente de var hjernen til kassen så jeg tok jo av den og prøvte uten den koblet til, og da funka den igjen:-S..så hjernen er jo tydeligvis gåen: bh :men spørsmålet så jeg mest lurer på! siden kassen står nå i såkalt nødmodus siden den hjernen er kobla ut,er det derfor bilen er så treg? eller såvit drakraft? eller er dette noe helt andet?

Beklage sikker mye dårlige skriving men lide av veeeldig lese og skrive problemer:-).håper dere forstår tusen hjertelig takk for alt hjelp:-)

MVH Christoffer

Dette er en 5HP19-kasse vil jeg tro, om den sitter i bilen i signaturen?

Les feilkodene og rapporter tilbake :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en 5HP19-kasse vil jeg tro, om den sitter i bilen i signaturen?

Les feilkodene og rapporter tilbake :)

usikker hva kasse det er..er ikje triptonic vartfall:)jepp får se om jeg får tatt en feilkode en plass ja er passaten så er i signaturen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ble kassa skiftet ut? Hva var galt med den fra før? Lurer på om det er noen gamle feil du har dratt med deg eller om det er nye feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lammelene var heilt slitt..oljen var HEEEILT svarte med myyyye spon..gikk ikke framøver i heletatt kun revers..nå fynke den jo heilt fint framøve osv utenom den ikje vil gire.har kun 1 gire på spaken og tar jeg den feks i D-3 eller 2 så er den i samme gir..men da kjører jeg uten hjernen til kassen..Så de eg egentligt lure på er det derfor den ikje girer ned eller opp pga jeg ikke har hjernen koblet til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men snakket med min gamle sjef han meinte eg evt kanskje måtte omprogramera hjernen siden jeg hadde byttet kasse? er det sant? noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....pga jeg ikke har hjernen koblet til?

Forventer du at kassa skal fungere normalt selv om alt ikke er tilkoblet: klø :

Har du forsøk å koble til alt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nejnej! de vet eg jo men de eg lurte på KOS er kassen når hjernen IKKE er kobla til! alt er tilkoblet med engang jeg kobler inn hjernen igjen så vil bilen ikke framøver i de hele tatt, funke kun i revers med engang jeg kobler fra hjernen funker den i 2 av gira et lavt og et høyt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du ikke har hjernen tilkoblet går den i nødmodus, og jeg tipper den fungerer kun i P, R, N, og trolig 5. og 4.-gir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du ikke har hjernen tilkoblet går den i nødmodus, og jeg tipper den fungerer kun i P, R, N, og trolig 5. og 4.-gir.

4 eller 5 gir kan jeg sikkert vær enige i men tror jeg har 1 eller 2 gir og.når jeg tar giren ned til 1 så har jeg et lavt gir.også gire jeg til 2-3 eller D har jeg samme gir. mest sansynligt 4 eller 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.