#1 Skrevet Februar 20, 2011 Må etterfylle oljen på bilen nå, så tenker og bare ta filter- og oljebytte samtidig. Lurer bare på hvilken olje som anbefales? Bilen er en A4 b6 1.8T som er chippet. Er det enda 10w/40 som gjelder? Takk på forhånd: vinke : -Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2011 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2011 jeg bruker Castrol Edge 5W-30 på min det er også den som er anbefalt til b6 1,8t på castrols sine hjemmesider 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2011 http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=3131&contentId=7066588 Skriv inn regnr ditt så får du all info du trenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2011 Takk for hjelpen. Fikk opp longlife oljer på den castrol siden. Får vel kjøpe den castrol oljen, og bare bytte filter samtidig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2011 30 olje på en 1,8T høres ikke bra ut. Den blir veldig tynn når den er varm og det er ikke særlig gunstig mtp turbo smøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2011 30 olje på en 1,8T høres ikke bra ut. Den blir veldig tynn når den er varm og det er ikke særlig gunstig mtp turbo smøring. Hva ville du kjørt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 20, 2011 5w-40 eller 5w-50 er fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 20, 2011 Jeg bruker selv Mobil1 RF 5W-50 på 2,7BT, vil tro at smørebehovet er ca likt på disse motorene. Bilen min har gått med den oljen siste 7-8 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 20, 2011 Jeg bruker selv Mobil1 RF 5W-50 på 2,7BT, vil tro at smørebehovet er ca likt på disse motorene. Bilen min har gått med den oljen siste 7-8 år. Takk for hjelpen boys:) Får ta og kjøpe meg ny en dag:) satser på den oljen du bruker Jan, at den duger for meg også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 20, 2011 Sjekk litt rundt mtp pris da denne har tendens til å variere mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 20, 2011 Sjekk litt rundt mtp pris da denne har tendens til å variere mye. Okei:) Tusen takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 22, 2011 Noen andre meninger og innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 24, 2011 Etter og ha forhørt meg litt, så tror jeg at jeg går for 5w-40 olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 24, 2011 Torshov var billige på Catrol Magnatec, 495kr for 4 liter mener jeg (inkl vacn rabatt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 24, 2011 Jeg ville egentlig anbefale f.eks Mobil 1 Super 3000 fremfor magnatec, har hatt problemer med tikking på begge 1.8T motorene mine med denne oljen, hørtes mye bedre ut med Mobil 1 oljen. Men magnatec oljen er ikke dårlig, bare så det er sagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2011 Jeg ville egentlig anbefale f.eks Mobil 1 Super 3000 fremfor magnatec, har hatt problemer med tikking på begge 1.8T motorene mine med denne oljen, hørtes mye bedre ut med Mobil 1 oljen. Men magnatec oljen er ikke dårlig, bare så det er sagt. Okei, skal rundt i dag og høre litt med pris og det. Så får se, men gidder ikke og kjøpe en olje som gjerne lager tikking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...