#1 Skrevet Februar 20, 2011 Driver å går over en Audi 80 og har funnet noen feil. Motorkode er ABT. Hadde vært fint med innspill på de sakene. Sak 1: Radiatorviften går for fullt når en skrur på tenning. Vifta kutter når en drar ut kontakten på den topolte termobryteren på radiatoren. Da antar jeg at det er den termobryteren som må byttes. Sak 2: Instrumentet viser skjeldent over 50-70 grader. Er det den grå tempføleren (3-polt) som går til instrumentet? Antar at det er den som har gått i stykker. Sak 3: Når en bremser, rister det godt i rattet. Vibrasjonene er for lite frekvent til at det er kast i skivene er min konklusjon. Bilen er veldig fast i endeledd og bremseskivene ser greie ut. Minst en stålfelg bak er urund, men det skaper ikke vibrasjoner ved vanlig kjøring. Innspill til hva vibrasjonene kan komme fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2011 Driver å går over en Audi 80 og har funnet noen feil. Motorkode er ABT. Hadde vært fint med innspill på de sakene. Sak 1: Radiatorviften går for fullt når en skrur på tenning. Vifta kutter når en drar ut kontakten på den topolte termobryteren på radiatoren. Da antar jeg at det er den termobryteren som må byttes. Sak 2: Instrumentet viser skjeldent over 50-70 grader. Er det den grå tempføleren (3-polt) som går til instrumentet? Antar at det er den som har gått i stykker. Sak 3: Når en bremser, rister det godt i rattet. Vibrasjonene er for lite frekvent til at det er kast i skivene er min konklusjon. Bilen er veldig fast i endeledd og bremseskivene ser greie ut. Minst en stålfelg bak er urund, men det skaper ikke vibrasjoner ved vanlig kjøring. Innspill til hva vibrasjonene kan komme fra? 1. Mest sannsynlig korrekt. 2. Vet ikke hvordan det er på din motor, men det er en 3-polet på min ihvertfall, så det kan stemme. 3. Løse bremseklosser kan være feilen. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2011 2. de gamle vare 4-polet, men nyere er 3-polet. 3. sjekk tilstanden på skiver og klosser.. .spesielt på innsida av skivene bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2011 2. de gamle vare 4-polet, men nyere er 3-polet. Sikker på at de gamle var 4-polte? Denne har en rund kontakt med runde sticks. Sitter montert med hurtigklips ved siden av en blå føler (2-polt) som jeg antar går til ECU. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...