C4 Speedometer døde plutselig

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle ut å starte bilen istad, da plutselig ikke speedometer var helt i form mer. Turteller, Speedo og Tempmåler står på 0, mens bensinmåler går HELT til topps, så langt nålen går. KM stand vises ikke, og ikke tripteller. Oljetemp, klokke og voltmeter virker.

Har hatt litt løs minuspol i det siste, så hender den hopper av når jeg vrir om nøkkelen, det gjorde den nå, så jeg løftet opp setet å dytta den nedpå igjen, og da starta jo bilen, men instrumentpanelen var som sagt ikke i form.

Noen som har noen raske formeninger om hva som er feil? Så raskt over sikringer men er ikke helt stram på tysken min.

edit: Er 95 Mod a6 2.6 med automat og digital tripteller om det skulle være av betydning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det var snakk om så mange instrument, holder jeg en knapp på kontakten til panelet, det er jo dess uten raskt og enkelt å sjekke også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

idag var det funksjon i det igjen. Så ikke aner jeg hva som skjedde. virker nå iallefall.: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til 'dustete instrumenter i C4'-klubben, det er ikke uvanlig at pluggene bakpå (også de som forbinder innmaten i instrumentene) blir dårlige. Et annet problem er kalde loddinger på regulatoren, og regelrett brist i kretskortet. Er flere tråder om dette, er for trøtt til å finne de nå.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.