#1 Skrevet Februar 20, 2011 Hei dere, har fått et problem i det siste som jeg ikke har fått fikset. Det som skjer er, når bilen er kald så funker den optimalt. Ikke noe fusking eller ulyder. Men med en gang jeg treffer driftstemperatur (90c) så faller turtallet og motoren fusker under gasspådrag. Blir værre jo mere gass jeg gir. Om dette intreffer når bilen står på tomgang eller den ikke er i gir så stopper bilen og blir forferdelig tungstartet. Jeg har gjort: -Byttet olje og oljefilter -Sjekket pluggledninger og plugger (ene pluggledningen var dårlig så den ble byttet. -Luftfilter byttet -Temperatursensor (plassert helt bakerst ved innløpet til vannkjølinga, knotete forklart) Dette uten noe hell. Skal bytte plugger men selve pluggene så gode ut. Søkt rundt på flere forum men finner ikke noe spesiellt fornuftig. Det skal sies at etter det siste jeg gjorde med motorn. Dvs. bytte av sensor og olje så ble problemet "bedre" det tar lengre tid før problemet inntreffer. Så håper noen her har et godt forslag. Vet noen kommer til å tenke LMM men litt usikker på om det kan være den. Men kom med så masse forslag dere har. Om ikke selges bilen til en meget rimelig penge da jeg ikke har tid eller evne/kunnskap til å drive med dette selv Mvh, Aleksander 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2011 Mitt beste tips, få tatt en diagnose på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2011 Mitt beste tips, få tatt en diagnose på den. Skal få tatt diagnose på den snarest! Kommer med resultater etter det. Mvh, Aleksander 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...