Erfaring med arrangering av isbanekjøring?

Anbefalte innlegg

Som topic lyder, er det noen som har erfaring med dette? Arrangeringen, som i hva som må til, kontakt med myndigheter osv. Alt av tips og erfaringer mottas med stort takk, da dette er noe jeg har veldig lyst å få til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet må du ha disp for å kjøre på is, dvs da dette regnes som kjøring i utmark må du ha disp fra denne bestemmelsen. Deretter kommer grunneiers godkjenning osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vært veldig aktuelt i Indre Østfold siden midten av januar, etter at flere ble bøtelagt og anmeldt for kjøring på isen. I etterkant har det vært mye debatter rundt dette, som har ført til 3 arrangementer for frikjøring. 2 av dem på isen (isrally.no). All aktivitet skal være godkjent som nevnt, i tillegg skal alt skje i organiserte former. dvs at en organisasjon må stå for arangementet. Er det registrerte biler eller biler med prøveskilt kan det i prinsippet være hvilken som helst organisasjon som står bak. Hvis løpsbiler skal ut på isen, må en organisasjon som er tilknyttet Norges Bilsportforbund stå for arrangementet, banen må godkjennes(for trening) og avvikles som en trening. veitrafikkloven gjelder uannsett, og alt skjer på eget ansvar. Dvs at forsikring gjelder ikke, bortsett fra løpsbiler med lisens blablabla... Ta kontakt med eidsbergmotorsport.no, det er de som er en del av IsRally og er ganske hjelpsomme etter min erfaring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Nå er det ikke så aktuelt for min del lengre, siden det er blitt så mildt og jeg har masse jobb for tiden.

Har bare vært gøy å fått til noe her oppe i Trøndelag, siden det er heller lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.