#1 Skrevet Februar 20, 2011 Det er flere trinn av rensing av DPF, noen setter bilen igang selv, andre forrutsetter at du som fører kjører på en bestemt måte og den sisste gjøres med diagnoseutstyr. Her er en oversikt over når dette skjer, hvor lang tid den enkelte rensingen bruker ca og ved hvilken fyllingsgrad av filteret. Hvor mange % fyllingsgrad filteret har kan man lese av i måleverdiblokk, på EDC16 biler, så er dette kanal 68, visningsfelt 1. på denne måten kan med hjelp av vagcom fastslå om fusking kun skjer når bilen er i en rensefase (og derfor ikke en feil) eller om dette er av annet opphav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2011 Denne informasjonen antas å ikke være så veldig godt kjent, og den kan være svært nyttig for mange. Vi lar den derfor være klistret en stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2011 Er dette spesielle kjøremønstret spesifikt pr. bil? Hvis ikke så hadde det vært flott om det også kunne vært gjengitt i denne tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2011 Er vell en regenerering/rensing av DPF som skjer når BMWen min plutselig hører ut som om den har rakrør da? Gromlåt, og lukter litt spesielt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2011 Dette er generelt for alle vag med DPF. Og ja det blir ofte litt mere brumming og svidd lukt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...