#1 Skrevet Februar 20, 2011 Hei! En kompis av meg vurderer å kjøpe seg en billig arbeidsbil. En bekjent skal selge sin 1992 mod Passat 1.8i. I den forbindelse driver vi å utreder en feil på denne bilen og trenger litt hjelp fra folk som kanskje har vært borti lignende problem før. Saken er at motoren ikke tenner på alle sylindrene på tomgang. Når man starter bilen med helt kald motor fungerer den helt som den skal, men så snart den begynner å varmes opp, slutter den å tenne på en sylinder. Dette skjer ganske gradvis, altså den fusker en stund, før så den ene sylinderen slutter å tenne i det hele tatt. Motoren fungerer fint under normal kjøring, men kan begynne å fuske litt hvis man holder samme fart/turtall over en lengre periode. Dette kan kanskje bare dreie seg om dålige tennkabler, fordelerlokk og andre tenningsdeler, men synes likevel det er rart når den går normalt under kjøring, og når den er kald. har tenkt på om det kan være en gåen topp-pakning som gjør at det kommer vann inn i denne sylinderen. bilen bruker ikke olje. Tennplugger er byttet uten resultat. Tenkte det kunne være greit å poste en tråd her før vi går igang og kjøper div nye tenningsdeler, hvis det kanskje ikke er det som er problemet likevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...