#1 Skrevet Februar 20, 2011 Hei. Har nå fått et problem med min kjære Audi A4 B5 1.8 Q Den bruker masse olje, er ca 3 liter på 14 mil kjøring, men den lekker ikke. Og kjølevæska blir full av olje. Noen som har noen formening om hva det kan være når det er snakk om så store mengder med olje? Eneste jeg kan komme på er jo da toppakning På forhånd takk Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2011 Høres ut som toppakninga, eventuelt sprekk i toppen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2011 Høres ut som toppakninga, eventuelt sprekk i toppen... Er det jeg har tenkt selv også. Toppakning er jo greit. koster litt men greit nok. Men må jeg bytte toppen er det vel snakk om mangfoldige tusen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2011 Er det sprekk i toppen hadde jeg bare kastet inn en turbo motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2011 Sjekk varmeveksleren olje/vann før du demonterer noe stort. En kladd mellom oljefilteret og motoren med vannslanger inn på, mener det er en slik på denne motoren. De er kjent for å bli lekk innvendig slik at olje og kjølevæske blandes, symptomene er de samme som med defekt toppakning, men reparasjonen er rimelig og enkel. (og MASSE rengjøring av slanger, radiator, varmeapparat og slikt..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...