07 A6 - noen som har prøvd 19" vinterhjul?

Anbefalte innlegg

Broren min har akkurat hentet seg en 07 A6 3.0TDI QA med luftfjæringer og hele hopprennet.

Han fikk med noen elendige piggfrie vinterhjul på originale 17" og 19" sommerfelger.

Jeg har ham kraftig på gli for å kjøpe seg nye Hakka 7 og sette på 19" og kjøpe seg 20" til sommeren.

 

Men han ba meg først sjekke om det er noen som har prøvd 19" vinterhjul på en slik bil, og spørre hvordan komfort/kjøreegenskapene blir. Han er vel innforstått med at det ikke blir det samme som 17", men om bilen blir heeelt ødelagt er det vel rimelig uaktuelt.

 

Håper på kjappe tilbakemeldinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 225/45-17 på vinter, og 245/40-18 på sommer, kan ikke si jeg merker noen forskjell i komfort på de, så jeg tviler på det blir store forskjellen med 19", iallefall ikke med luftfjæring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt 245/40-18 Nokian Hakka RSi i 2 sesonger på A6 4F og det var null problem.

Kan ikke forestille med at 19 er stort annerledes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

største "problemet" blir vell ved brede dekk, at bilen flyter meir på våt snø. men er jo barre å kjøre etter forholda? :D ser ingen problem for at det ikkje skulle gå ved kjøring etter forholda ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

største "problemet" blir vell ved brede dekk, at bilen flyter meir på våt snø. men er jo barre å kjøre etter forholda? :D ser ingen problem for at det ikkje skulle gå ved kjøring etter forholda ?
e

 

Kjørte 225/50-17 og 245/40-18 på A6 med FWD og opplevde ingen problemer med dette. Å kjøpe skikkelige dekk er vel det viktigste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komforten blir nok ikke ødelagt, vinterdekkene er jo ganske myke. Men som andre nevner, ville jeg heller tenkt på bredden. Flyter fort oppå med litt snø. I tillegg anbefalte ikke dekkforhandleren "min" å gå for 18", som jeg lurte på. Han sa flere var misfornøyd når det ble for lite gummi på vinterdekkene, at det ble dårligere feste/grep. Nå er vel ikke det så stort problem med Quattro kanskje.. Jeg solgte de gamle 16" som satt på bilen og gikk over til 225/50-17. Angrer ikke på det, men hadde selvsagt vært tøffere med 18" eller 19" :)

Luftfjæring er forresten flott det, men man merker selvsagt lite gummi og brede dekk likevel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/50 18 på min 4F på vinteren..

Ikke noe negativt på komforten, er stivt nok S-line understellet så er ikke så mye anerledes fra

255/40 19 sommerhjulene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broren min har akkurat hentet seg en 07 A6 3.0TDI QA med luftfjæringer og hele hopprennet.

Han fikk med noen elendige piggfrie vinterhjul på originale 17" og 19" sommerfelger.

Jeg har ham kraftig på gli for å kjøpe seg nye Hakka 7 og sette på 19" og kjøpe seg 20" til sommeren.

 

Men han ba meg først sjekke om det er noen som har prøvd 19" vinterhjul på en slik bil, og spørre hvordan komfort/kjøreegenskapene blir. Han er vel innforstått med at det ikke blir det samme som 17", men om bilen blir heeelt ødelagt er det vel rimelig uaktuelt.

 

Håper på kjappe tilbakemeldinger.

 

Har ikke prøvd 19 tom, men har hatt Yokohama IG 225/45 18 i 2 sesonger på 2wd A6 4F og hadde også Nokian Hakka R i 245/40 18 i 2 sesonger på samme bil, funka greit begge deler.'

 

Har Nokian 235/30 18 på Passat 4motion nå og det er fint fremkommelig. Ville valgt 245/35 19 istedenfor 255 på A6. Kjør på, dekkmerke/produsent er viktigere enn dimensjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han endte opp med 19" ja, 245/35-19 Hakka 7, og han er kanonfornøyd! Og det ser jo unektelig temmelig bra ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

no stress! Hadde 235/35/19 jeg på Passat 3BG ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.