Anbefalte innlegg

har for tiden problemer med å starte 90'n min med 3b motor.

 

masse strørm, gnist på plugger, bensin MEN tenningstidspunktet er helt helt feil! bare smeller i eksosen.

det er jo posisjonsføleren ved veivhus som gir rett tenningstidspunkt!? prøvd å bytta denne å det hjalp! 1 dag....

 

men det rare er! er det plussgrader starter den og går helt fint akkurat som vanlig, men så fort den har stått litt i minus er tenninga helt vill igjen!!!

 

HJELP!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har for tiden problemer med å starte 90'n min med 3b motor.

 

masse strørm, gnist på plugger, bensin MEN tenningstidspunktet er helt helt feil! bare smeller i eksosen.

det er jo posisjonsføleren ved veivhus som gir rett tenningstidspunkt!? prøvd å bytta denne å det hjalp! 1 dag....

 

men det rare er! er det plussgrader starter den og går helt fint akkurat som vanlig, men så fort den har stått litt i minus er tenninga helt vill igjen!!!

 

HJELP!!

 

Hadde ca samme symptomer når jeg hadde glemt å sette inn igjen kontakten for tempføler som sitter bakpå toppen. Men da startet min greit når kald, men med høy tomgang i ca 3-4 minutter. Temp under 0 grader og varm motor og bilen fikk for mye bensin og startet nesten ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være MAF'en (LMM) men den bør liksom gå på et vis.. (AAN fusker i hvertfall fælt og stopper på tomgang ved kald motor med gåen slik) Tempføler er nok noe av det som bør sjekkes, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takkker for tips :) men ganske sikker på at det ikke er noe av det foreslåtte, som sagt ganske sikker på at det av og til er tenninspunket som er riv galt. hvordan eller hvorfor er det jeg ikke helt finner ut av : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver som er dårlig da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe liknende på min. Feil tenning, smell i potta osv... Ville ikke starte så lett, og om den gjorde det gikk den dårlig. Etter en stund ville den ikke mer uansett. Sjekket coilene, og der var det noen ledninger med slitt isolasjon (varme, sprøtt...) Byttet ledninger, men det hjalp ikke stort. Verkstedet byttet Lambda, Hallgiver, 1 coil og plugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmm.. hallgiver ja! det er den føleren som sitter på veivhuset, eller sitter den på fordeleren? det er ingenting inne i denne fordeleren som forskyver seg slik som i gamle fordelere med vakumklokke? problemene er jo ved tempereaturer under 0 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du foresten prøvd å lese ut feilkoder?

Hvis du trenger hjelp til det er det bare å si fra : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tilbudet:) har ikke lest dem av, igrunn aldri fått noe fornuftig ut av feimlinne på kjærra mi... av og til funker den bra med alle feilkodene man kan ha omtrent, og andre ganger går den som en dass, og har ikke lagra noen feil.. sånn er det med hjemmelaga bil... hehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.