#1 Skrevet Februar 21, 2011 Noen som har en liste på hva jeg trenger for og overhale en 1.8 turbo motor den skal plukkes i deler hele motoreren, så da alurer jeg på hva jeg trenger av deler for og sette den sammen igjen og putte i bil. Og er det noen som vet hvilke 1.8 t motorer som passe om hverandre,hva er forskjell på de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2011 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2011 Om den skal plukkes HEILT fra kvarandre, så kan det jo vere lurt å skifte ALLE pakninger, samt olje og filter og slikt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2011 liste på hva jeg trenger for og overhale Det spørs jo hvor slitt den er og om du kun skal skifte det som er utenfor spesifikasjonene eller om du vil putte i nye saker når du først har det oppe. Eksempel: bærelagre trenger ikke å være slitt i nærheten av slitasjegrensen selv om bilen har gått 400K km. Har bilen gått 50.000 med normal bruk og vedlikehold så er det bortkastede penger å kjøpe lagre. Men har bilen gått 300 og du vil ha den til å gå 500 til så har du ikke noe valg. Generelt ved full overhaling av motorer, ikke din spesielt: - slipesett - strekkbolter til topp - ventilløftere - bunnpakningssett - lagre: råde. bære, aksial - stempelringer - ventilstyringer - registerdelene (rem, vannpumpe, x-antall hjul/strammer, strekkbolt i front) - vifterem - enkelte orginale pakninger som ikke følger med i pakningssettene, feks ofte turbo til eksosrør - i følge bøkene, som regel: bolter til lageroverfallene på råder og bæring - evt bytte turboen - 3x filtre, plugger, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...