Treig startet passat 3c 2.0tdi

Anbefalte innlegg

er det noen som veit om vanlige feil som er lett og feilsøke etter. den kjinner avogtil veldi lenge før den starter, er liksom litt bort på men starter ikkje før etter ei stund, er verst når den er varm, dei gangene den ikkje vil starte rister heile motoren noe sylkt når eg kjinner,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gløding og starter er vanlig på disse.. Starterhastigheten skal være på over 280o/min vis du har tilgang på diagnoseverktøy kan du kople bort dysene og kinne og lese av hastigheten. Er den under 280 o/min er det noe humbug med enten batteri/gods/tilførsel/eller starter. Det sistnevnte har jeg skiftet noen stykker av på jobb. både på 2.0 og 1.9-.. Skiftet starter på min egen og. den hadde hastighet på 160o/min. om det er noe feil med glødinga så er det diagnose på disse, så da blir det lagret feil på de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

batteriet er noe dårligt, så det kan jo vere det er nokk då? bilen er kjørt langt og så kan jo og vere starter ja, har lest feilkoder og fant ikkje noe der, den andre 3cen eg har va glødeplugg gåen på nå nett og då fikk eg opp motorlys

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke vanlig at motorlampe tennes av glødepluggfeil.. Kan jo være batteri også, men om du har en booster når du tester hastigheten kan du jo bekrefte/avkrefte det.. bilen behøver ikke ha gått langt selv om starter er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan nesten virke som starteren er dårlig faktisk, for den begynner veldi treigt forså og gå raskere og verre når den er varm,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

va ute og leste med vagcom nå. og når den va kall så kom det ikkje noe feil kode men når den blei varm så kom dette opp og den kjinner veldi seint når dette sjer,

1 fauld found

16705-engine speed sensor (G28)implausibleSignal

P0321-006-Short to Plus-intermittent

kan det vere starteren då?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der tyder på at G28 er defekt. Er ikke uvanlig feil det. Denne sitter mellom girkasse og motor. Rett bak oljefilterbrakketen, og kan være et helvette å bytte hvis man ikke har riktig verktøy eller kunnskap. Skruen er så og si umulig å komme til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men feil koden på denne kjem kun dei gangene den er treig og dra i gang, virker som starteren går seint rundt liksom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.