#1 Skrevet Februar 22, 2011 (endret) får opp varsellamper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2011 Mål oljetrykket/sjekk oljetrykksbryter. Hvaslags motor er dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2011 Oljetrykksbryteren varsler ved forskjellige trykkgrenser utifra turtall. Denne sitter skrudd fast i toppen av oljefilter braketten, peker bakover mot førerplassen på din bil. Kan være El feil ja, men uansett greit å få det sjekket. Man sjekker trykket ved å ta ut oljetrykksbryter, og skru inn et trykk manometer der istede som viser oljetrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2011 ok slettet alle feilkoder,(var noen etter tomt batteri) og tok en kjøretur, fikk opp signalet igjen og sitter nå med vagcom i bilen og eneste feilmld jeg får opp er boost pressure regulation:Controll range not reached. jeg får ingen oljefeil i vag-com ,kun i fis det blinker nå. på denne nye turboen var det bare ett bittelite hull på olje inntaket,mens på den orginale var det hull rett inn i turboen, kan det være noe årsak? det vil jo bremse olja noe jævelig i forhold til før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2011 Lampa lyste- stoppet bilen og startet igjen - trykkte på check = ingen feil, oljetrykket er bra. det kommer kun ved på drag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2011 Nei dette er nok ikke problemet. Trykket måles og varsles eventuelt før det kommer til turboen. Det er ingen diagnose funksjon på oljetrykksmåler her, den genererer ikke noen feilkoder når den varsler. Slukker lampen igjen om man drar på så den lyser og man går av gassen og holder den stabilt på høyt turtall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2011 Hvor langt har bilen gått, og hvor ofte er oljeskift utført? Ja, om oljepumpa er dårlig, eller sila tett (vanlig problem på 1.8T) får du dårlig oljetrykk selvom oljemengden er riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 22, 2011 Trolig koks i motor om du allerede har hatt et havari på turbo, byttet du tilførselsrøret til turbo (for olje)? Mitt tips er å få målt oljetrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2011 Nei byttet det ikke. Må få tatt en test. Faen altså! Koks i motor? Er det dyrt eller? Turbo havariet tror jeg heller skyldes alt for høyt trykk over lengere tid. Den peip i en mnd før den røyk det lukter surt av eksos,men det er vel pga. at eksosen er full av dritt etter havariet. blir mindre og mindre etter hvert som jeg kjører Varsling skjer vanligvis ved for lavt oljetrykk, ikke høyt, har ikke hørt om turbo som har røket av for høyt trykk, men mange havari pga for lavt trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...