#1 Skrevet Februar 22, 2011 Hei. Har en Vw Golf gti 16v pl 88 mod, Med kaldstart problemer. Vel, den har vært tungstartet en god stund, men nå har den blitt enda værre, får nesten ikke start på den, har prøvd å løfte på spjeldet inni luftfilterboksen mens en prøver å starte å da starter den med en gang, når den har starta så går den litt ujevnt helt til den oppnår litt oljetemp, da går den helt fint. Hva kan være galt? noe med ke-jet'n? Mvh Marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2011 Mål om du får strøm til kaldstartdysa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2011 Mål om du får strøm til kaldstartdysa. Har målt der, men ikke strøm dit. men hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2011 hva skal spenningen være på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2011 Hva med bensin mengde-fordeleren? har lite peiling på ke-jet men er det den delen som sitter midt oppå luftfilterboksen der som det går dyserør ut ifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2011 Dysa får kun strøm mens startmotor går og ved kald/lunken motor. Det er en thermokontakt som bestemmer hvor lenge dysa går. Du kan teste dysa rett på batteri, evt lage til en bryter der du kontrollerer dysa selv ved oppstart. Om CO er helt på bærtur blir den vanskelig å få start på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2011 Du kan lese litt i DENNE tråden og se om du blir noe klokere. Prøv gjerne å napp av den kontakta som det står om i tråden og se om det blir noe likere da. Da kan det være enten den føleren, eller dyser/bensinmengdefordeler. Napp ut dysene og sjekk sprøytebildet på disse også, og prøv gjerne å napp ut forskjellige kontakter en etter en for å se om gangen på bilen forandrer seg noe. Regner med du har nye/skiftet plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk og sjekket at du har riktig tenning og CO for å utelukket det mest elementære, ettersom ditt problem gir seg når bilen har oppnådd driftstemperatur? Den går helt fint hele tiden etter at den har oppnådd driftstemperatur, eller kan den tulle litt da også? Hva med bensin mengde-fordeleren? har lite peiling på ke-jet men er det den delen som sitter midt oppå luftfilterboksen der som det går dyserør ut ifra? Jepp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...