Skru opp turtallet på tomgang

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få opp turtallet på bilen da den står på tomgang? Bil: Audi A4, 1.9TDI 2001 (B5)

Nå idag vibrerer ting i bilen da den står på tomgang, men så fort jeg bare er nær gassen (1000rpm) så blir alt mer stille og viberasjonen blir "borte". Hadde vært deilig om tomgangen var på 1000rpm, og ikke 900-950 et sted

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan programmeres med vagcom..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i nærheten som har vagcom som vil gjøre det da? :) :)

Edit:

....tror jeg nesten må skaffe meg vagcom. Er jo så mye rart man kan gjøre med det har jeg skjønt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomgangen skal vel være rundt 850 rpm tipper jeg.

Jeg vet ikke helt sikkert for motoren din, men 1000 rpm er unormalt høyt. Det vil være bedre å finne årsaken til hvorfor motoren rister som et jordskjelv enn å skjule problemet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg sto på tomgang idag og holdt bilen på 1000rpm så hørtes det ikke så høyt ut. Idle speed på turtallet er 870 +/- 50 ja, ifølge autohidden. Men jeg synes bilen ble så mye mer rolig på 1000rpm +/-, enn der den står nå. Går jo så klart ann å gå over bilen og finne det som lager viberasjonene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva i motoren kan lage de vibrasjonene? Det jeg veit er feil i motoren er fuel temp sensoren, og lageret i strammehjulet på drivreima/vifte reima.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også noe vibrasjon i motor. Har ATJ i min Passat der jeg misstenker at motorfestene begynne å bli dårlige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal kjøpe inn den fueltemp sensoren imorra, og det hjulet. Få byttet det og se hvordan bilen blir da. For det strammehjulet, eller lageret der lager stykke lyder.

Hvordan kan man få sjekket motor festene på bilen? Dra opp brekket, sette bilen i 1. gir og presse motoren litt og se hvor mye den beveger på seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.