Passat 3C, enkelt å bytte fjær bak?

Anbefalte innlegg

Må ut med fjæra bak på høyre side for å sjekke om det kan være en knekk på den.

Er dette en enkel jobb å gjøre selv, eller bør jeg la verkstedet ta jobben: klø :

Noen som har gjort dette og har en grei beskrivelse av framgangsmåte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant i Etka, det ser ut som samme tegningen på 4Motion og R36.

Passat 3c Bakfjær FWD.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere, men ser ut som det er endel skrujobb for å få ned "brua" som fjære ligger nedi?

Kanskje like greit å få verkstedet til å ta det samtidig med alt annet.... Fjæra koster jo noen kroner den også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går veldi lett. gjort på 15 minutt:-) ser det bedre når du ser på bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går veldi lett. gjort på 15 minutt:-) ser det bedre når du ser på bilen

Er du da avhenging av å ha den på bukk, eller noe spesialverktøy for å få dette gjort?

Eller skal det være skru av - bytte - skru på type-ting??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg brukte ikkje bukk, brukte to stk garasje jekker, ein til og jekke opp gjen bærebrua med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig enkelt. Du setter en jekk under bærebrua og løsner den ytterste bolten nede.

Da er det bare å slakke av jekken å plukke ut fjøra.

PS: Du klarer vell å se om fjøra er knekkt uten å ta den av? Er ikke akkurat så veldig lite oversiktlig baki der at den må fysisk av bilen for å finne ut av det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig enkelt. Du setter en jekk under bærebrua og løsner den ytterste bolten nede.

Da er det bare å slakke av jekken å plukke ut fjøra.

PS: Du klarer vell å se om fjøra er knekkt uten å ta den av? Er ikke akkurat så veldig lite oversiktlig baki der at den må fysisk av bilen for å finne ut av det...

Fjæra er knekt, det har vi konstatert, helt nede i fjærskåla. Men har ikke hatt tid til å se noe mer under bilen etter at dette ble konstatert på verksted, så da er det greit å spørre om noen har erfaringer :-)

Men takker for nytting info, godt mulig jeg bytter denne selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette fikser du kjapt, eg bytta fjærer på den siste 3cen eg kjøpte i går, gjekk veldi kjapt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.