Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her......

Koblet opp alt elektrisk på min golf 2 VR6 etter at alt har vært demontert. Alt elektrisk er fra 1996 golf 3 VR6 (OBD2) (derav tittel på tråd) bortsett fra ledningsnett fra sikringboks til baklys/bakluke. Har ikke hatt oppstart enda men forløpig ser alt elektrisk ut til å fungere. Det er selvfølgelig CE2. Har bygget om fra ac /climatronic til vanlig kupevifte/varmeregister.

Problemet er følgende: hvis jeg tar blinklyshendel til høyre eller venstre med tenning av så kommer det lys i instrumentpanel, lys i dash (varmeapparat, sigaretttenner m.m), kupevifte begynner å gå, baklys kommer på : klø : Altså en hel bøtte med ting som får spenning ved blink til høyre eller venstre med tenning av. Har også mistanke om at relé posisjon 4 (merket 18) slår inn når dette skjer.

Noen med gode tips til feilsøking eller som har hatt lignende feil?

Kan det være intern feil i blinklysbryter/nødblinkbryter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 7 pins connector inn på blinklysbryter ligger det 12 V konstant på pin no 5 (grå leder). Noen som vet hvor denne kommer fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver igjen her! Har konstant 12 V på grå leder (pin no 5 på 7 pins connector inn på blinklysbryter). Virker som om den får spenning fra grå leder (pin no "P") på tennings-bryter. Noen som vet hva dette er til og hvorfor pin "P" på tenningsbryter ligger med 12 V hele tiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var dette løst (tror jeg). Bilen er en importbil fra tyskland med ledningsnett fra en tysk golf 3 vr6. Googlet problemet mitt og fant ut at på tyske biler er det koblet slik at ved blink til høyre og venstre med tenning av så gir dette park lys : klø :. I tillegg har jeg montert hovedlysbryter fra norsk golf 3 gti og på denne er parklys lasket over til kupé lys m.m, derav full belysning i instr., start av kupé vifte ved operering av blinklys med tenning av : bh :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.