Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor grensa går for å dreie ned senter på felger for å endre ET. Vet det er ulikt hvor mye gods det er å ta av. Men hva er minimum grensa for hvor mye gods som må være igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer nok helt an på hvor mye du tør å ta av, skulle jeg tro. Forskjellige felgprodusenter har forskjellige legeringer/kvalitet på aluen, så det er nok veldig vondt å gi et fasitsvar på dette. Personlig tror jeg ikke at jeg hadde turt mer enn 7-8mm maks på den rette felgen, muligens mindre.

 

Dette var ihvertfall mine tanker, så mulig noen som driver mer med dette kan gi et bedre svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer nok helt an på hvor mye du tør å ta av, skulle jeg tro. Forskjellige felgprodusenter har forskjellige legeringer/kvalitet på aluen, så det er nok veldig vondt å gi et fasitsvar på dette. Personlig tror jeg ikke at jeg hadde turt mer enn 7-8mm maks på den rette felgen, muligens mindre.

 

Dette var ihvertfall mine tanker, så mulig noen som driver mer med dette kan gi et bedre svar:)

 

Takker for svar. Jeg har ikke peilig. Men hvis det går ann å ta av 7-8mm på enkelte felger, er jo det ganske mye syns jeg:) Bare å komme med innspill om noen vet noe om dette. Skal kjøpe noen felger som jeg skulle hatt litt lenger inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har endret ET på en del felg sett, det er ofte ikke mer enn 3-5mm å ta av. Det kommer litt ann på hva slags bil de sitter på også, du kan ta mer på en felger som skal sitte på en lett Golf 1 enn felger som skal på en stor Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har endret ET på en del felg sett, det er ofte ikke mer enn 3-5mm å ta av. Det kommer litt ann på hva slags bil de sitter på også, du kan ta mer på en felger som skal sitte på en lett Golf 1 enn felger som skal på en stor Audi.

 

Takk. Felgene skal på en passat 3bg sedan. Men er vel forskjell fra felg til felg med tanke på hvor mye man kan dreie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varier mye med klaring mellom eiker og kaliper og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varier mye med klaring mellom eiker og kaliper og

 

Er bak jeg eventuelt skal gjøre det. Tror det er nok klaring med tanke på str på caliper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.