Felger - ET på nye Passat?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det blitt noe endringer på ET når man skal hive på 19 - 20"

Er det fremdeles ET35 som er normalen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok akkurat som på 3C. ET35 kan bli i minste laget med normale dekk uten mye strekk.

Testet på min med 235/35-19 ET35 og det subbet bak.

ET40 er vel bedre vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok akkurat som på 3C. ET35 kan bli i minste laget med normale dekk uten mye strekk.

Testet på min med 235/35-19 ET35 og det subbet bak.

ET40 er vel bedre vil jeg tro.

 

Subbet det bak?? Hvor mye senk hadde du da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Subbet det bak?? Hvor mye senk hadde du da?

 

H&R 35/40mm fjærer på originalt sportsunderstell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R 35/40mm fjærer på originalt sportsunderstell.

Akkurat.... Her må det forskes litt......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er det blitt noe endringer på ET når man skal hive på 19 - 20"

Er det fremdeles ET35 som er normalen?

 

ET47 er standard, så ET35 som passer så godt på A4 og Passat 3B/3BG passer ikke så godt. ET45 passer nok best med 235 dekk, ET40 med 225. 8x18 ET41 (orig.felg til Scirocco m.fl) med 235/40 Conti subber visst bittelitt bak på st.vogn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET47 er standard, så ET35 som passer så godt på A4 og Passat 3B/3BG passer ikke så godt. ET45 passer nok best med 235 dekk, ET40 med 225. 8x18 ET41 (orig.felg til Scirocco m.fl) med 235/40 Conti subber visst bittelitt bak på st.vogn.

 

Hmmm.... Det vil kanskje ikke se så halvgærnt ut med Helios jeg allerede har... m 235/35? Og justerbart selvfølgelig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.... Det vil kanskje ikke se så halvgærnt ut med Helios jeg allerede har... m 235/35? Og justerbart selvfølgelig...

 

Det blir drittøft det og vil bygge langt nok ut også.

 

Planlegger selv 9 tom ET45-48 (avh. av spacer) med 245 på Passat st.vogna og tror det bygger langt nok ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir drittøft det og vil bygge langt nok ut også.

 

Planlegger selv 9 tom ET45-48 (avh. av spacer) med 245 på Passat st.vogna og tror det bygger langt nok ut.

oK...? ;-) Hvilken profil da, 30?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oK...? ;-) Hvilken profil da, 30?

 

Jepp noe annet passer dårlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennede å se! :-)

 

Jepp skal få ut bilder, må bare få montert noen H&R senkefjærer og vente på litt snøsmelting først...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp skal få ut bilder, må bare få montert noen H&R senkefjærer og vente på litt snøsmelting først...

 

Det er vel de jeg også tenker på. 40 mm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel de jeg også tenker på. 40 mm?

 

Tror de er oppgitt til kun 30mm på 4motion, men noe i den duren ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de er oppgitt til kun 30mm på 4motion, men noe i den duren ja :)

Funnet felger?

Har du forresten sjekket noe til Passat hos Rotiform?

Der er det jo mulighet for skreddersydde løsninger... ;-)

Fristende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet felger?

Har du forresten sjekket noe til Passat hos Rotiform?

Der er det jo mulighet for skreddersydde løsninger... ;-)

Fristende

 

Sjekk felgbilde i sommer 2011 tråden...

 

Har ikke sjekket Rotiform, men de har sikkert mye gromt, og fint å kunne skreddersy felg til Passat 3C siden det er litt dårlig plass her og der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk felgbilde i sommer 2011 tråden...

 

Har ikke sjekket Rotiform, men de har sikkert mye gromt, og fint å kunne skreddersy felg til Passat 3C siden det er litt dårlig plass her og der.

 

Ja jeg så de i tråden! Tror det blir bra! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp skal få ut bilder, må bare få montert noen H&R senkefjærer og vente på litt snøsmelting først...

Er vel litt spent hvordan dette ble Runar...?

Bilder? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel litt spent hvordan dette ble Runar...?

Bilder? :-)

 

Har bare mob.bilder fra pre lyktelister, sort VW-merke og R36 baklamper, men her er etpar...

 

Bilen ble ganske lav, tipper minst 45mm ift original, men 245/30 21 dekkene gjør bilen etpar cm høyere igjen.

DSC01186.JPG

DSC01188.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare mob.bilder fra pre lyktelister, sort VW-merke og R36 baklamper, men her er etpar...

 

Bilen ble ganske lav, tipper minst 45mm ift original, men 245/30 21 dekkene gjør bilen etpar cm høyere igjen.

Satte du på fjærer eller kjørt du justetbart?

Og så er det 21 "??

Var utrolig fin... ;-)

Hva ble ET til slutt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte du på fjærer eller kjørt du justetbart?

Og så er det 21 "??

Var utrolig fin... ;-)

Hva ble ET til slutt?

 

Det er H&R fjærer og org.dempere (til sportsunderstell). Kunne sikkert fungert med coilovers også, men vet i hvertfall at FK sitt fjærben bygger så mye foran at man kan glemme bred felg med rett offset.

 

9x21 ET60, 10mm spacer foran (går akkurat klar innover, lavere offset går ikke bra utover), 5mm bak, mer subber. Går på håret i alle retninger, men ganske kjørbart sålenge man vet at man har litt hjul på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er H&R fjærer og org.dempere (til sportsunderstell). Kunne sikkert fungert med coilovers også, men vet i hvertfall at FK sitt fjærben bygger så mye foran at man kan glemme bred felg med rett offset.

 

9x21 ET60, 10mm spacer foran (går akkurat klar innover, lavere offset går ikke bra utover), 5mm bak, mer subber. Går på håret i alle retninger, men ganske kjørbart sålenge man vet at man har litt hjul på bilen.

 

Hvordan er erfaringene så langt...? :-)

Om jeg tolker det du skriver så har du etter spacing ET 50 foran og ET 55 bak..? Med 245/30

 

Hiver vinterdekk på Helios felgene, og tenker jeg bestiller noe fra Rotiform.

Lurer da på hva ET jeg skal velge om man kjører 20 - 21"? Å sette på 225 vil jeg nødigst, syns det blir for spinkelt...

21" er jo stort, men sexy.... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er erfaringene så langt...? :-)

Om jeg tolker det du skriver så har du etter spacing ET 50 foran og ET 55 bak..? Med 245/30

 

Hiver vinterdekk på Helios felgene, og tenker jeg bestiller noe fra Rotiform.

Lurer da på hva ET jeg skal velge om man kjører 20 - 21"? Å sette på 225 vil jeg nødigst, syns det blir for spinkelt...

21" er jo stort, men sexy.... ;-)

 

Jo erfaringene er bra, greit med ekstra bakkeklaring pga store hjul og masse komfort igjen. Uansett satte jeg på et 20 toms sett i sommer (8x20 ET45, 235/30 20) fordi bilen skulle brukes til Legoland og på div. hytteturer med full bil. Jeg var primært ikke så redd for subbing, men tyveri og/eller kantkjøring av felger man ikke bør kantkjøre :)

 

Tok faktisk av spaceren på 21 tommerne bak en periode og da subba det aldri, dvs ET50 foran og 60 bak. Ikke perfekt å ha felgene foran lengre ut, men det var ikke synlig hvis man ikke visste det.

 

Sånn totalt sett ville jeg ikke anbefale 21 tom hvis man ikke er ute etter å skille seg ut, fordi utvalget i felg er lite og du må ha 8,5 eller 9x21 ET50+, og ikke fås smalere enn 245/30 dekk.

 

Jeg mener det perfekte kompromiss på Passat 3C er 20 tom med 235/30 20, evt 245/30 20 hvis ET på felg tillater det (45+). Felgbredde max 9x20 ET45 eller mer, men ikke så mye plass i hjulhusene at 8x20 ET45 ser rart ut heller. Får man tak i bredere felg med høyere offset kan man bruke det bak, f.eks 9,5x20 ET50 eller 10x20 ET55, men utvalget da er snevert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo erfaringene er bra, greit med ekstra bakkeklaring pga store hjul og masse komfort igjen. Uansett satte jeg på et 20 toms sett i sommer (8x20 ET45, 235/30 20) fordi bilen skulle brukes til Legoland og på div. hytteturer med full bil. Jeg var primært ikke så redd for subbing, men tyveri og/eller kantkjøring av felger man ikke bør kantkjøre :)

 

Tok faktisk av spaceren på 21 tommerne bak en periode og da subba det aldri, dvs ET50 foran og 60 bak. Ikke perfekt å ha felgene foran lengre ut, men det var ikke synlig hvis man ikke visste det.

 

Sånn totalt sett ville jeg ikke anbefale 21 tom hvis man ikke er ute etter å skille seg ut, fordi utvalget i felg er lite og du må ha 8,5 eller 9x21 ET50+, og ikke fås smalere enn 245/30 dekk.

 

Jeg mener det perfekte kompromiss på Passat 3C er 20 tom med 235/30 20, evt 245/30 20 hvis ET på felg tillater det (45+). Felgbredde max 9x20 ET45 eller mer, men ikke så mye plass i hjulhusene at 8x20 ET45 ser rart ut heller. Fpr man tak i bredere felg med høyere offset kan man bruke det bak, f.eks 9,5x20 ET50 eller 10x20 ET55, men utvalget da er snevert.

 

Kunne vært spennede å teste 8 1/2 x 20, ev 9x20 foran og 10 x 20 bak. Om man da skulle kjøre 235/30 foran så vil vel det gi 285/25 om man skal ha samme omkrets? Om man finner felg med riktig ET som passer bør vel ikke det bli et problem...?

245/30-20 vil jo gi 295/25 bak...

Skjønner også at det er litt merkeavhengig dette med bredder på dette m dekk. Falken 452 er vel et "bredt" dekk i forhold til flere.. Blir litt gira på å gå for dette, bare dekkene får plass... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.