Hvordan montere Forge resilkventil? A4 1,8T 2003 B6.

Anbefalte innlegg

har fått tips på at Dumpventilen min ikke er bra for Motroen min ( 1.8T )

så har kjøpt meg en Forge resilkventil. hvor skal den kobles til ? har kommet fram til at den skal tilkobles "coldpipen" men hvor er dette på min motor ?:confused:

-audi a4 1.8T 2003 B6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det åpen dumpventil som står på fra før av? da skal det vell være en slange som er blendet av og 2 slanger som går inn på dumventilen, en på undersiden og en tynn på oversiden (vacumslange). Da må du finne den slangen som er blendet av, husker ikke helt hvor den kom fra. sikkert noen andre som kan dette bedre enn meg som kan svare deg ;)

Der som det er original ventil som står på fra før av så er det jo bare å finne den å koble likedan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som menes med coldpipen? Er det på kaldsida av intercooleren du tenker på da?

Har du byttet ut den orginale ventilen? Isåfall står den nok på orginalplassen sin, og om du har orginal ic så tror jeg det er like enkelt og plassere den der ;)

Mye god info i denne tråden her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=104816&highlight=dumpventil&page=3

Her i tråden til Espen Myskja så viser han bilder av hvordan han har plassert sin resirk på kaldside:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=88125&page=10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en åpen dump som står på nå ja. forrige eier som gjorde det så har ikke fått sett så veldig på den om at det er ett rør som er blendet av. når som det står på så er dumpen koblet til innsuget pluss at den har en vacumslange på seg.

takk for linkene, men fant ikke et direkte koblingskjema.

men skal ut å se om jeg finner et rør som er blent av.. bare surt at det er 9- ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpen dump pleier vel folk å montere på førersida av bilen, mens den originale resirken sitter på pasasjersia, mer eller mindre rett forran turboen en plass. Skal dumpe fra slangen mellom turbo og rørgata til intercooleren og innsugslangen til turboen. Om det er de originalen slangene som står på ennå så finner du sannsynligvis TO blendinger der, men du trenger sannsynligvis også en ekstra slange for å nå opp til insug-slangen til turboen opp fra dumpen.

Mener det ligger MANGE fotos av dette ute på nett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, har sett en liten tur i motoren og fant den orginale resirken. så det vill si at jeg kjører med den samt. med åpen dump.

er dette bra ? :P

skal i nermeste framtid sikfte ut den orginale resirken til forge 07 og så ta bort den åpne dumpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står den orginale resirken på orginalplassen sin koblet opp med vakum og hele pakka?: klø :

Hvor er den åpne dumpen montert da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den orginale e der den alltid har vært.

mens den åpne dumpen er kun koblet til rett før innsuget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som noe hjemmemekk... Fjern den åpne for den slipper luft ut av systemet som allerede har gått igjennom lmm. Så hjernen tror at det er 100% luft mens den jævla dumpen har sluppet ut feks. 10% så blir det feil blanding av luft/bensin. Som igjen da gjør at bilen vil gå dårligere. Men hvis du bytter sw på bilen er det anbefalt å sette på en resirk av metall da den orginale er av plast og stempelet ofte blir litt skjeivt over tid og vil lekke. Men med orginal ecu så holder den orginale og bare fjærn den dumpen som bare ødlegger og er Harry . Hvis du vil ha "pssst" lyd når du slipper gassen så må du bare montere et åpent koonfilter å fjerne luftfilterboxen så får du masse lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som noe hjemmemekk... Fjern den åpne for den slipper luft ut av systemet som allerede har gått igjennom lmm. Så hjernen tror at det er 100% luft mens den jævla dumpen har sluppet ut feks. 10% så blir det feil blanding av luft/bensin. Som igjen da gjør at bilen vil gå dårligere. Men hvis du bytter sw på bilen er det anbefalt å sette på en resirk av metall da den orginale er av plast og stempelet ofte blir litt skjeivt over tid og vil lekke. Men med orginal ecu så holder den orginale og bare fjærn den dumpen som bare ødlegger og er Harry . Hvis du vil ha "pssst" lyd når du slipper gassen så må du bare montere et åpent koonfilter å fjerne luftfilterboxen så får du masse lyd.

ja, har sett fra starten at det var litt hjemmemekk.

skal ta den bort i morgen. kan jo bare ta bort vacum-slangen så lenge.

har kornfilter på bila. K&N filter men skal kjøpe meg BSR superflow eller hva det heter ?: klø :

fikk høre dette om at den lurer hjernen, så jeg kjøpte meg ny resirk i alu siden dette er vist også anbefalt hvis man chipper bilen. ( noe jeg skal rett over mars: rock : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.