Låse bilen mens den står å går, keyless?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en A4 08 mod med advanced key, altså keyless..

Så lurer jeg på om jeg kan la bilen stå å gå mens bilen er låst, og jeg har nøkkelen i lomma..? For eksempel om jeg skal inn på butikken elns..

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste måten jeg har fått til det på er og låse manuelt med nøkkeln :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, rart om ikke dette skal gå egentlig...

Går det om man har med reservenøkkel kanskje, eller blir det bare kluss da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B5'en min lar jeg bare nøkkelen står i tenninga å tar med meg fjernstyringa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, vi har ikke tenningslås:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menneh.. Hvis du skal inn i butikken er det vel folk igjen i bilen? Hvis du *må* ha den i gang, mener jeg. Eller skal du ha den gående uten at det er folk i den? Da ser jeg ikke helt poenget, siden det ikke akkurat er lurt å la bilen stå og gå uten tilsyn..

Vil ikke motoren også stoppe hvis du fjerner deg/nøkkelen for langt unna? (keyless)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en sikkerhetsfunksjon på keyless systemet som registrerer om nøkkel er inne i bilen, og systemet settes da ut av drift hva gjelder sentrallås, slik at man ikke skal ha mulighet til å låse seg ute av bilen i værstefall, så da må man som nevnt over låse manuelt med nøkkel i døra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menneh.. Hvis du skal inn i butikken er det vel folk igjen i bilen? Hvis du *må* ha den i gang, mener jeg. Eller skal du ha den gående uten at det er folk i den? Da ser jeg ikke helt poenget, siden det ikke akkurat er lurt å la bilen stå og gå uten tilsyn..

Vil ikke motoren også stoppe hvis du fjerner deg/nøkkelen for langt unna? (keyless)

Har vel ikke noe si om bilen står å går i 10 min uten tilsyn, om den er låst.

Lurt på vinterstid, da det ofte er 15-30 minusgrader og det er hardt med

Motor å starte å stoppe unødvendig..

Bor på Oppdal, ei lita bygd med knapt 6000 innbyggere.

Hadde ikke tatt sjangsen hadde jeg bodd i by nei..

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B5'en min lar jeg bare nøkkelen står i tenninga å tar med meg fjernstyringa :)

Genialt! :P det har jeg faktisk ikke tenkt på før xD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett knert på ruta og woho.. en eller annen jævel har ny bil, om han/hun skulle ønske.. og du sitter med 0 eller svært lite i forsikkrings oppgjør:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett knert på ruta og woho.. en eller annen jævel har ny bil, om han/hun skulle ønske.. og du sitter med 0 eller svært lite i forsikkrings oppgjør:)

bor i en "by" med 2000 innbygere, bruker som regel å bare gå i fra bilen med motor på og uten å låse den...

Men når jeg er i Narvik lar jeg motoren stå på, men slår av lysene helt og låser bilen... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

opel zafira går det an å kjøre nesten 1km fra nøkkelen i de som er keyless...der er det mulig å låse bilen når den går,må innenfor en viss rekkevidde for å få låst den opp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bor i en "by" med 2000 innbygere, bruker som regel å bare gå i fra bilen med motor på og uten å låse den...

Men når jeg er i Narvik lar jeg motoren stå på, men slår av lysene helt og låser bilen... :P

Ok hehe, litt annerledes i oslo, for det første er det ikke lov å tomgangskjøre i oslo i bebodd område, kan få bot for det hehe. For det andre står vel folk i kø for å stjele biler her hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du har altså nøkkelen i lommen - starter og kjører bilen til destinasjon - går ut av bilen mens bilen er i gang - låser døren manuellt - gjør ditt ærend og når du nærmer deg bilen igjen så låser den seg automatisk opp mens motoren fortsatt går? isåfall - gode greier :)

Husker det var en episode med en "herremiddag" her i byn, der en Bentley ble tyvlånt, er jo litt for dumt at det skal være så enkelt, greit at ikke bilen er å få liv i igjen etter at den er stoppet men det kan jo være på egnet destinasjon for slakting eller uttransportering.

Sjekk artikkel:

http://www.ba.no/nyheter/article1819666.ece

politiet henla selfølgelig saken siden det var makteliten:

http://www.ba.no/nyheter/article1817603.ece

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du har altså nøkkelen i lommen - starter og kjører bilen til destinasjon - går ut av bilen mens bilen er i gang - låser døren manuellt - gjør ditt ærend og når du nærmer deg bilen igjen så låser den seg automatisk opp mens motoren fortsatt går? isåfall - gode greier :)

Husker det var en episode med en "herremiddag" her i byn, der en Bentley ble tyvlånt, er jo litt for dumt at det skal være så enkelt, greit at ikke bilen er å få liv i igjen etter at den er stoppet men det kan jo være på egnet destinasjon for slakting eller uttransportering.

Sjekk artikkel:

http://www.ba.no/nyheter/article1819666.ece

politiet henla selfølgelig saken siden det var makteliten:

http://www.ba.no/nyheter/article1817603.ece

Jepp er ikke værre en det! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.