#1 Skrevet Februar 23, 2011 Hei! Jeg har en A4 08 mod med advanced key, altså keyless.. Så lurer jeg på om jeg kan la bilen stå å gå mens bilen er låst, og jeg har nøkkelen i lomma..? For eksempel om jeg skal inn på butikken elns.. Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2011 Eneste måten jeg har fått til det på er og låse manuelt med nøkkeln 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2011 Hmm, rart om ikke dette skal gå egentlig... Går det om man har med reservenøkkel kanskje, eller blir det bare kluss da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2011 På B5'en min lar jeg bare nøkkelen står i tenninga å tar med meg fjernstyringa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2011 Hehe, vi har ikke tenningslås:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2011 Menneh.. Hvis du skal inn i butikken er det vel folk igjen i bilen? Hvis du *må* ha den i gang, mener jeg. Eller skal du ha den gående uten at det er folk i den? Da ser jeg ikke helt poenget, siden det ikke akkurat er lurt å la bilen stå og gå uten tilsyn.. Vil ikke motoren også stoppe hvis du fjerner deg/nøkkelen for langt unna? (keyless) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2011 Det er en sikkerhetsfunksjon på keyless systemet som registrerer om nøkkel er inne i bilen, og systemet settes da ut av drift hva gjelder sentrallås, slik at man ikke skal ha mulighet til å låse seg ute av bilen i værstefall, så da må man som nevnt over låse manuelt med nøkkel i døra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2011 Menneh.. Hvis du skal inn i butikken er det vel folk igjen i bilen? Hvis du *må* ha den i gang, mener jeg. Eller skal du ha den gående uten at det er folk i den? Da ser jeg ikke helt poenget, siden det ikke akkurat er lurt å la bilen stå og gå uten tilsyn.. Vil ikke motoren også stoppe hvis du fjerner deg/nøkkelen for langt unna? (keyless) Har vel ikke noe si om bilen står å går i 10 min uten tilsyn, om den er låst. Lurt på vinterstid, da det ofte er 15-30 minusgrader og det er hardt med Motor å starte å stoppe unødvendig.. Bor på Oppdal, ei lita bygd med knapt 6000 innbyggere. Hadde ikke tatt sjangsen hadde jeg bodd i by nei.. Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 23, 2011 På B5'en min lar jeg bare nøkkelen står i tenninga å tar med meg fjernstyringa Genialt! det har jeg faktisk ikke tenkt på før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 23, 2011 Ett knert på ruta og woho.. en eller annen jævel har ny bil, om han/hun skulle ønske.. og du sitter med 0 eller svært lite i forsikkrings oppgjør:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 23, 2011 Ett knert på ruta og woho.. en eller annen jævel har ny bil, om han/hun skulle ønske.. og du sitter med 0 eller svært lite i forsikkrings oppgjør:) bor i en "by" med 2000 innbygere, bruker som regel å bare gå i fra bilen med motor på og uten å låse den... Men når jeg er i Narvik lar jeg motoren stå på, men slår av lysene helt og låser bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 23, 2011 opel zafira går det an å kjøre nesten 1km fra nøkkelen i de som er keyless...der er det mulig å låse bilen når den går,må innenfor en viss rekkevidde for å få låst den opp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 23, 2011 bor i en "by" med 2000 innbygere, bruker som regel å bare gå i fra bilen med motor på og uten å låse den...Men når jeg er i Narvik lar jeg motoren stå på, men slår av lysene helt og låser bilen... Ok hehe, litt annerledes i oslo, for det første er det ikke lov å tomgangskjøre i oslo i bebodd område, kan få bot for det hehe. For det andre står vel folk i kø for å stjele biler her hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 23, 2011 Så du har altså nøkkelen i lommen - starter og kjører bilen til destinasjon - går ut av bilen mens bilen er i gang - låser døren manuellt - gjør ditt ærend og når du nærmer deg bilen igjen så låser den seg automatisk opp mens motoren fortsatt går? isåfall - gode greier Husker det var en episode med en "herremiddag" her i byn, der en Bentley ble tyvlånt, er jo litt for dumt at det skal være så enkelt, greit at ikke bilen er å få liv i igjen etter at den er stoppet men det kan jo være på egnet destinasjon for slakting eller uttransportering. Sjekk artikkel: http://www.ba.no/nyheter/article1819666.ece politiet henla selfølgelig saken siden det var makteliten: http://www.ba.no/nyheter/article1817603.ece 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 23, 2011 Så du har altså nøkkelen i lommen - starter og kjører bilen til destinasjon - går ut av bilen mens bilen er i gang - låser døren manuellt - gjør ditt ærend og når du nærmer deg bilen igjen så låser den seg automatisk opp mens motoren fortsatt går? isåfall - gode greier Husker det var en episode med en "herremiddag" her i byn, der en Bentley ble tyvlånt, er jo litt for dumt at det skal være så enkelt, greit at ikke bilen er å få liv i igjen etter at den er stoppet men det kan jo være på egnet destinasjon for slakting eller uttransportering. Sjekk artikkel: http://www.ba.no/nyheter/article1819666.ece politiet henla selfølgelig saken siden det var makteliten: http://www.ba.no/nyheter/article1817603.ece Jepp er ikke værre en det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...