#1 Skrevet Februar 23, 2011 Hei, Denne pumpa står konstant og går, så den tapper batteriet på en natt. Lest litt rundt omkring og virker som om jeg kan fjerne den, og montere et 90G bend som er ca. 22-23mm som en bypass-funksjon. Men selvfølgelig, om noen har en rask løsning på hva det opprinnelige problemet er (sirkulasjonspumpen går -hele- tiden), så kom med innspill! Men hva med kontakten, må jeg montere inn en motstand? Eller kan denne bare være løs uten noen form for kobling? /Kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2011 Og kan jeg kjøre med bilen selv om den ikke er koblet med strøm? Nå må jeg ta av strømkontakten hver gang jeg stopper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2011 Feilen er nesten garantert reléet (kontrollenheten)som er brent innvendig. Jeg tror reléet er plassert ved bunnen av a-stolpen til passasjeren på S4/S6. Tipper det heter 324. Prøv å ta det ut av sokkelen og sjekk om pumpen stopper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2011 Det brune jeg har lest litt om det? Men sånn så jeg slipper å skru noe mer nå, tror du det går greit å kjøre uten at den er koblet til strøm? Eller vil selve pumpen sperre for flowen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2011 Nei; pumpen skal ikke sperre for flow'en. Husk at om du kobler fra strømmen til pumpen vil det bli det samme som når pumpen ikke går. Jeg ville vel og merke beskyttet kontakten på noe vis mtp at det står strøm der konstant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2011 Bilen får stå i minutter før jeg skrur av uansett, så det skal gå fint. Da kan jeg gå ut og isolere kontakten da, og sjekket ut relét i morgen, am i right? Sånn med teskje! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2011 (endret) Du kan også ta ut releet som sitter i relekassa i motorrommet. Hvilket leser du deg frem til på baksiden av lokket. Edit: Dette er releet Dag snakker om: Det jeg snakker om finnes i releboksen i motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2011 Det er dette reléet jeg viser til som noen ganger brenner seg, og da vil pumpen gå 24/7 non stop. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 23, 2011 Det er dette reléet jeg viser til som noen ganger brenner seg, og da vil pumpen gå 24/7 non stop. Akkurat det hørtes meget kjent ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 23, 2011 Tusen takk for hjelp og innspill! Det blir satt pris på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 23, 2011 Tror forøvrig du bør få fikset dette. Relét koster sikkert ikke all verden, og det er jo der for å beskytte turboen. Afterrun-pumpen slår inn når det blir mer enn 110 grader på et bestemt sted i toppen etter motoren er stoppet om alt fungerer, og det kjører da kjølevæsken motsatt vei av vannpumpen. Det er jo en grunn til at det er der fra fabrikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 23, 2011 Det er så mange (meg inkl) som har/har hatt biler der pumpa har blitt fjernet av ymse årsaker, uten at det har blitt noe problem. Vi har ikke varmeste klimaet akkurat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 23, 2011 Sprekker i 20v-toppene er ikke uvanlig, og ikke-fungerende afterrun kan ha noe med saken å gjøre. Sjekk også sensoren, prøv å dra av en av ledningene, om pumpen stopper da er det sensoren som er kaputt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...