#1 Skrevet Februar 23, 2011 Noen (kanskje i Møller) som har peiling ca hvor mye det vil koste å bytte stabstag bak på min A6 4F? Jeg vil ha bort knirkefaenskapet i fartshumper etc. og mener det må være stabstagene/foringene. Har fått tips om smøring av disse tidligere, men andre jeg har snakket med sier dette ikke er en fullgod løsning. Møller sier også at de i så fall bytter stabstaget. Må sikkert ha med en tekniker på prøvetur først, men først og fremst lurer jeg på ca hva ovennevnte jobb koster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2011 Uten at jeg har studert det, vil jeg vel tro at dette er rimelig kurrant å gjøre selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2011 Heeelt sikkert, men jeg skrur ikke Ikke har jeg noe kurant sted å stå og ikke er jeg særlig interessert i å skru og mekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2011 Fikk omsider pris fra Møller, 4.000,- inkl. rabatt for skifte av stabstag bak... Har også fått pris fra et uavhengig verksted, der har jeg fått en pris for bare bytte av stabstagforinger begge sider bak for kr 1.408,- totalt. Dette er ikke noe Møller tilbyr, som er litt rart, hvis det er foringene som er problemet..? For bytte av hele stabstaget inkl. foringer tar de ca kr 3.600,-. Ikke så stor forskjell, men sannsynligvis unødvendig å bytte selve staget. MEN, det kan jo være andre ting, som f.eks. lenkearmer til stabstag e.l. Får vel nesten bare betale for en "diagnosetime" for å finne årsaken først... Er BMW mer knirkefrie? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2011 Kan jo også være støtdempertopper for eks.. Blir litt skudd i blinde å bare bytte stabstag;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2011 Ja, må som sagt sjekke litt mer. Andre mener det lite sannsynlig er noe med støtdemperne, men det var det første jeg tenkte på (som forsåvidt ikke har peiling, hehe..). Men takk for tips Fikk en liten bonus på jobb, så da er det vel bare å bruke bort på knirk? Ehh.. Kanskje ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2011 Skudd i blinde, men "knirkefaenskapet" kommer vel ikke fra baksetet? Prøvd å smøre det opp/legge ned ryggen? Da forsvant problemet på min A6.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2011 Tipper det er stabstaget bak. Har samme på min 4F, og der høres det ut som det er stabstaget. Vurderer å smøre opp foringene med kobberfett, men det har vært altfor kaldt til å skru i vinter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 25, 2011 Skudd i blinde, men "knirkefaenskapet" kommer vel ikke fra baksetet? Prøvd å smøre det opp/legge ned ryggen?Da forsvant problemet på min A6.. Takk for tipset, første Møller tipset om også Ble ikke borte nei.. Men noe lyd ble borte og har vel funnet ut at det knirker der også, hehe.. Hørte derimot tydelig at lyden som ble borte kom fra kupéen og det andre kommer fra understellet bak. Forstod det som at de la noe filt under innfestingen til baksetet. Men dette andre kom da det ble kaldt i november. I dag er det mildt og jeg hørte ikke noe på vei hjem fra jobb.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 25, 2011 Tipper det er stabstaget bak. Har samme på min 4F, og der høres det ut som det er stabstaget. Vurderer å smøre opp foringene med kobberfett, men det har vært altfor kaldt til å skru i vinter. Ja, vi får se. Har time hos Røa Autoco 4. mars, de tar ikke noe for diagnose så lenge jeg reparerer den der. De kunne også bytte kun stabstagforingene, satser på det er det. Da er det i alle fall ikke så kostbart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...