problemer med g42 intake air temp sensor på Golf 5! emission control varsel

Anbefalte innlegg

Har feilmelding på g42 sensoren på 1.9 tdi motoren min. og lurer på hvor jeg finner denne.

har verken etka eller autohidden tilgjengelig så ble litt vanskelig å finne selv.

Om noen hadde hatt delenummeret til denne sensoren også hadde jeg satt pris på dette.

Motorkode BCK

---------------------------------------------------------------------------------

NOen som har lyst å måle de 4 punktene i kontakten til g42 sensoren?

1. Jord

2. intet signal

3. 5v

4. 5v

Dette med tenning på. Lurer litt på hva jeg skulle målt på pin 2. Er ikke brudd i kontakten så er redd det er ledningsbrudd et annet sted.

har feil på g42 med signal too high, Så går i nødmodus. sensor er ny så problemet er et annet sted

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme føleren som turbotrykk i følge autohidden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme føleren som turbotrykk i følge autohidden.

Så map sensor og IAT er samme sensor? delenummer 038 906 051b?

Normal feil på disse eller er det større sjangs for kabelbrudd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDC 16 biler har G31 ladetrykksensor og G42 innsugstemp føler i en og samme del ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med hva jeg skla måle i stikket til sensoren?

Feilkoden ligger konstant og blir ikke kvitt Emission control lyset eller nødmodusen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som føler kallet og vil gå ut å måle stikket på sensoren sin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor er denne sensoren?? tenkte eg skulle ut å sjekke for deg på min bil men ser ut som eg har målt LMM. det stikket på førersida av motoren på trykkrøra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor er denne sensoren?? tenkte eg skulle ut å sjekke for deg på min bil men ser ut som eg har målt LMM. det stikket på førersida av motoren på trykkrøra.

under dekselet, på passasjersiden foran motren, så står det en sensor i trykkrøret.. er 4 stikk i kontakten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har feilmelding på g42 sensoren på 1.9 tdi motoren min. og lurer på hvor jeg finner denne.

har verken etka eller autohidden tilgjengelig så ble litt vanskelig å finne selv.

Om noen hadde hatt delenummeret til denne sensoren også hadde jeg satt pris på dette.

Motorkode BCK

---------------------------------------------------------------------------------

NOen som har lyst å måle de 4 punktene i kontakten til g42 sensoren?

1. Jord

2. intet signal

3. 5v

4. 5v

Dette med tenning på. Lurer litt på hva jeg skulle målt på pin 2. Er ikke brudd i kontakten så er redd det er ledningsbrudd et annet sted.

har feil på g42 med signal too high, Så går i nødmodus. sensor er ny så problemet er et annet sted

da har eg vert å målt og får rundt 5v på 2,3 og 4 til jord

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ledningsbrudd som var synderen her, Sendte biler til Møller som loddet opp igjen denne hvor enn den var ødelagt.

ca 2000kr kostet det meg hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.