#1 Skrevet Februar 24, 2011 Hei, Jeg har hatt min bil stående rolig i 1år, når jeg startet den gikk den fint. Byttet olje og kjørte 4-5 dager til/fra jobb uten problemer i vinter. Så en dag jeg skulle på jobb var batteriet TOMT. Dagen etter ladet jeg opp batteriet, da startet bilen 1 gang, men døde ut (etter mange forsøk med "kinning"). Etter dette har jeg ikke fått start på bilen, den har nå stått ute i kulda i 3 uker, byttet plugger forrige dagen, og nyladet batteri. Men den nekter å starte. Bare kjinner på tenninga? Har fått sjekket ut at bensinpumpa sviver, alle normale lyder er der. Har forhørt meg litt, og en bekjent hadde visst problemer med kamaksel-føler engang og da kjinna den lenger enn normalt, men han fikk som regel start! Er litt redd for at det kan være coilen(e?) men er litt usikker på hvordan jeg kan feilsøke dette? Håper på alle mulige feilsøkingsmetoder og tips -Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2011 sjekk at du har gnist, skru av coilen, ta ut pluggene, sett pluggene i pluggledningene, å la det stå til da har du kommet et steg lenger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2011 hvor sitter coilen på denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2011 edit: beeeh Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2011 det er to coiler der! sitter under dekselet oppå motorn, over de to bakerste sylinderne. kan ikke unngå å se dem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2011 Kan også være ABS-sikringen, fikk erfart det tidligere i vinter... Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2011 motoren har stått ute i ganske kalde forhold, uten motorvarmer og blitt forsøkt startet uten hell. så nå er bilen tauet inn i garasje med varme i håp om at det vil løse problemet skal sjekke sikringer etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 27, 2011 Kan fortsatt vær bensinpumpen, selv om den går og leverer. Et vanlig problem vi har, er av pumpen går og leverer riktig mengde, men ikke klarer å ha nok trykk Kan evt også vær sluttstykket til coilene som sitter på luftfilterboksa, byttet denne selv da jeg hadde lignende problem og da ordnet det seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2011 Da har jeg gått over alle sikringer OK Fikk ikke til å måle tennplugg kablene? prøvde omh'e. men fikk ikke kontakt inni pluggene. Byttet til 50mm2 jordingskabel fordi den gamle (20mm2) ble varm og smeltet/røyk når jeg kjinna? Tittet over alle pluggene at jeg får gnist OK Begynner bli ganske oppgitt over dette nå, er sikkert en liten "filleting". Raymond, hvordan kan jeg få sjekket bensinpumpen uten å demontere ? det blir vel litt vanskelig.. Fant et bilde på google som viser motorrommet. Titter på bilder av motorrommet, men kan ikke se helt hvor dette sluttstykket skal være hen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2011 noen som har tips til å løse problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 28, 2011 blir plugenne våte etter lit kjinning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 28, 2011 du har ikke dette sluttstykket. Det er på 1,8T med coil på hver plugg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 28, 2011 Beklager, trodde det var 1.8T det var snakk om, men da kan du glemme sluttstykket Må ta av slangen som fører bensin frem til motoren, så må du ha verktøy til å måle leveringstrykket med, samt holdetrykket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 28, 2011 Da har jeg hatt en kamerat innom og vi har feilsøkt litt mer, forsøkt flere ganger å høre om det er lyd i bensin pumpa. Men skjønte at den var død. Tok for sikkerhetsskyld å skrudde av bensinslangen inn på fuelrail'en. Der kom det NULL niks bensin når vi prøvde starte bilen. Så da kan jeg konstatere med at bensinpumpen er DØD Godt å finne ut av hva det var! nesten så jeg jubler men lommeboka må svi litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 28, 2011 DEilig å lokalisere feilen da i alle fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...