Lakkode til røde GTI-detaljer på VW Golf GTI

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som vet hvilken lakkode som er brukt på de røde GTI-detaljene rundt om på diverse årganger av VW Golf GTI, f.eks. på listene rundt grillen? : klø :

 

Har diverse deler/detaljer på min Mk1 GTI som skal få litt farge etterhvert som prosjektet skrider fram, og tenkte det kunne passe fint å bruke "GTI-rød" farge på de mot den originale hvitfargen, alpinweiss, på bilen ellers :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det Marsrød denne GTI lista er lakkert med da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende det stemmer ja Andreas :) Har tenkt i den retningen selv, det ligner i allefall, men har ikke vært helt sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I så tilfelle, har funnet to lakkoder registrert som marsrot/mars red, LA3A og L31B. Hvilken er da den rette, sistnevnte (L31B)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I så tilfelle, har funnet to lakkoder registrert som marsrot/mars red, LA3A og L31B. Hvilken er da den rette, sistnevnte (L31B)?

 

I serviceheftet på min,står det LA3A :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er visst et skille på lakken mellom 80 og 81, hvor L31B er på de til og med 80, og LA3A er fra 81 og videre. L31B har VW-kode G6, mens LA3A har G3 - alt dette ifølge Dobbel Wobber. De har brukt samme bilde på fargene også (ifølge URLen), så det er ikke godt å si om det er noen forskjell. Det er det sikkert noen andre som veit:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for info Mads Kristian :)

Når jeg skrev L31B så gikk jeg ut i fra info funnet på denne trådenMk1VW, men da er gjerne L31B pre 80-81 som du skriver, og vi har en forklaring på hvorfor det er to lakkoder på marsrot :)

Men vet du, eller noen andre, hvorvidt det er marsrot som er den korrekte rødfargen på "GTI-detaljene"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for LA3A. Jeg gikk inn på AkzoNobel's sider og sjekket oppskriften, hvor man kan se hva som skal blandes for koden, og de har ikke engang noen oppskrift på L31B. De har oppskrift på LA3A.

 

http://www.qnetonline.nl/LESEW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min har lakkkode LA3A og ny list rundt grillen som ligner fargen på bilen veldig.

Slenger med et bilde så du ser

009-6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det ligner veldig som sagt, så da blir det vel gjerne å gå for den fargen på "detaljene" da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.