#1 Skrevet Februar 25, 2011 Gulvet på høyre siden bak er klissvått. For noen mnd siden var hanskerommet også vått, men det er tørt nå. Har tatt ut batteriet og sjekke de hullene/proppene der. Det ene var åpent (det under batteriet), det andre var tett, så det åpnet jeg. Dreneringene på begge dørene på høyre side fungerer. Hva kan det da være? (Jeg er ingen bilmekaninker så litt detaljert hjelp trenger jeg ) Viss jeg må ha bilen på verksted, noen som har gjort det før pga. dette problemet? Lurer på hva det ca. vil koste evt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2011 Hei min pasat97 kom det inn i pga utett dekk plate bak dørtrekket. tok av dørtrekket og dekkplata hadde så en tynn stripe silicon på dekkplate og fortsatt bra. (litt jobb og ta av trekket og div men ikke umulig) ellers er det vel som du sier sjekk drenshull rundt torpedovegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2011 Sjekk pakningen under kupefilteret.. Det er ofte dårlig, jeg tok tec7 og fylte opp og tettet skikkelig rundt der braketten sånn at det ikke skal komme mer inn der.. Hos meg var det også hull i en av de rundt proppene fra dørken og ned bak på høyresiden, så måtte tette der også. Den var veldig morken den som var der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2011 Hei min pasat97 kom det inn i pga utett dekk plate bak dørtrekket. tok av dørtrekket og dekkplata hadde så en tynn stripe silicon på dekkplate og fortsatt bra. (litt jobb og ta av trekket og div men ikke umulig) ellers er det vel som du sier sjekk drenshull rundt torpedovegg. Men i går hadde vi opp dørene og helte på en bøtte vann på utsiden på hver dør for å sjekke at vannet rant ut der det skulle, og det gjorde det, så er det ikke litt rart om det er der problemet ligger? Sjekk pakningen under kupefilteret.. Det er ofte dårlig, jeg tok tec7 og fylte opp og tettet skikkelig rundt der braketten sånn at det ikke skal komme mer inn der.. Hos meg var det også hull i en av de rundt proppene fra dørken og ned bak på høyresiden, så måtte tette der også. Den var veldig morken den som var der. Hvor ligger kupefilteret? Tenker du da propper under bilen, eller? Jeg vil tro at hadde det vært vann fra veien som kom opp, ville vel det vært skittent. Vannet i bilen ser helt rent ut, så jeg tenker det er regn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2011 (endret) Kupefilteret er rett over hanskerommet, du må av med viskerne og plastplata som er der. Da ser du alt veldig lett. Kupefilteret blir holdt fast av en plastbrakett som står montert ned på plata som holder vannet ute fra kupeen. Pakningen mellom braketten og plata blir morken. Braketten er festet med tre mutre, ganske lett å demontere. For å tørke opp skikkelig anbefaler jeg at du demonterer passasjersetet (en skru på hver skinne under setet (helt bakerst) og en stor mutter fremme. Koble fra ledninger til airbag og setevarme og ta ut setet. Så river du opp plastdekslene på siden, og da er det lett å løfte opp dørkenmatta. Der er det sikkert mye vann, Byggtørke/vifteovn/skotørker og vips er det tørt. Det går kjappere enn å la det tørke av seg selv, det garanterer jeg Før du monterer igjen så sjekker du med hageslange overalt på bilen. Før du tar av airbag-ledningen (gul plugg) bør du ta av minuspolen på batteriet. Får bilen strøm når setet ikke er der, så må du få fjernet feilkoder på bilen. (airbaglampa) Om det er på høyre bakdør det kommer inn vann, så er det visstnok et svakt punkt der som gjør at dørkassa blir full og det renner ut f.eks ved høyttalern og så inn i bilen. Der var det ikke lekkasje hos meg. (kom en dråpe eller to etter at hageslangen hadde stått med fullt trykk på vinduet på døra i noen minutter) Sjekk dreneringen nederst på dørene, ta med en tynn flaskekost eller tilsvarende for å børste inn i hullene, de er ofte stappet med tectyl eller dritt. En annen ting, om du ser vannet og det er mye vann, så er det nok ikke proppene under bilen, for da skulle vannet forsvunnet ut (kommer jeg på) Det er litt viktig å få tørket det ganske kjapt, for det er elektronikk under setet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2011 Tusen takk for god forklaring Da skal jeg se om jeg får sjekket litt mer idag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2011 Da har jeg endelig fått plukket ut og sjekket den pakningen under kupefilteret. Dere hadde rett, den var morken ja. Så nå har jeg lagt på en halv kilo Tech 7 og skrudd sammen igjen. Bilen står nå i carporten med varmevifte inni. Håper virkelig problemet er løst nå, skal komme tilbake med svar på det etterhvert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2011 Håper du har fått løftet opp trekket, ellers må den vifta stå på lenge.. (måneder) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 17, 2011 Håper du har fått løftet opp trekket, ellers må den vifta stå på lenge.. (måneder) Nei jeg har et kjølekskap inni bilen akkurat nå, og en knøttliten carport så jeg tok ikke ut setet og trekket. Må jeg det altså? Huff... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 17, 2011 Du må dessverre løfte opp trekket for at du skal få det ordentlig tørt. Er jo ganske tykt det trekket, så foktigheten vil være der lenge hvis du ikke gjør det. Presse ut alt det vannet du får til før du setter den til tørk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 18, 2011 Du må dessverre løfte opp trekket for at du skal få det ordentlig tørt. Er jo ganske tykt det trekket, så foktigheten vil være der lenge hvis du ikke gjør det. Presse ut alt det vannet du får til før du setter den til tørk. Ja jeg får vel bare krype til korset å gjøre det i helgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 18, 2011 Ikke minst vil du minske lukta som dukker opp når skittent vann tørker sakte under matta.. Jeg holdt på i noen dager før jeg krøp til korset og tok ut setet, da tørka det veldig kjapt Skotørkere funker overraskende godt også, de med slanger på, de er jo laget for å få bort fuktigheta.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 18, 2011 Hmm, jeg har ikke skotørker dessverre. Men jeg var ute å kjente på dørken nå, og det har faktisk tørket mye siden igår så det er fristende å bare lå det stå til i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 18, 2011 Det er ikke tørt selv om det kjennes tørt oppå. Skyv passasjersetet helt frem, åpne bakdøra og stikk fingrene ned mellom skinnen og dørkentrekket hvis du får til.. Der bør du finne litt fukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...