Fjærben bak Audi A4 Avant 2000 (bilde)

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan får jeg delt fjærbenet? Har hele ute, skrudd av mutter på toppen, men får det ikke fra hverandre.. Noen som kan hjelpe???'

Frank

DSC00240.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må skru løs mutteren nede i "skåla" samtidig som du holder igjen den "sylinderen" til demperen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mutteren på bildet som er skrudd ned på stempelet til demper ER løs, problemet er at jeg likevel ikke

får av fjærlageret, det rikker seg ikke fra stempelet..

Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under mutteren i senter bruker ofte vag en rørhyse som kan sette seg noe fast, vet ikke om denne bilen har slik, men tror det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Noen tips om hvordan jeg kan få løsnet det?

Under mutteren i senter bruker ofte vag en rørhyse som kan sette seg noe fast, vet ikke om denne bilen har slik, men tror det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe av delene på fjærbeinet du ikke skal bruke eller ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal egentlig bare bytte støtpute og mansjett. Må jeg ødelegge noe så må jeg jo, hvis det var det du tenkte på..

Er det noe av delene på fjærbeinet du ikke skal bruke eller ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis har jeg byttet demper eller fjær når jeg har vært bort i slike jobber, så da har jeg kappet der det passet meg(fjær eller demper for å komme bedre til) og hamret løs på hylse/demper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde håpet jeg slapp å ødelegge demper eller fjær..

Vanligvis har jeg byttet demper eller fjær når jeg har vært bort i slike jobber, så da har jeg kappet der det passet meg(fjær eller demper for å komme bedre til) og hamret løs på hylse/demper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.