Noe som ligner ubalanse i dekk?

Anbefalte innlegg

NÅr jeg kjører vanlig ca 80 90kmt, så bjynner bilen å sjelve neesten som det er veldig ubalanse i dekk.. dette kommer fra høyre side forann.. va kan det være?

venlig hilsen KIM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at stammen i dekket har separert, dvs at dekket rett og slett går i oppløsning innvendig, eller skjev felg. Separasjon skjedde med et dekk på min mors bil, et Nokian Hakka 2 piggdekk. På hennes Vento så var det rett og slett et voldsomt kast i styringen opp til ca 60 kmt på grunn av dette. Det var vanskelig å se på dekket også, det eneste synlige var at dekket var slitt i u-form to steder på dekket, tvers ovenfor hverandre. Få et dekkverksted til å sjekke det ut for deg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk, før prøve med prøve med sommer felgene mine i dag å se.. håper det blir bedre.. dekket er vell 2 3 år gamle nå vil jeg tro.

kan det være noe annert eller?

: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kast i felg...........løs mutter på drivaksel.........avbalanseringslodd som har falt av..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte foringer, slitt hjullager, snø og dritt inne i felgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt på sommerdekka, å til nå er alt bra. har ikke merket noe av noe slags risting. får vente å se om det dukker opp noe igjen. har vært å kjørt i running, å det kom ikke noen slags lyder..

det jeg syns er mekelig er alt den ristinga ikke var hele tiden. ikke slik som ubalanse i dekkene..

men uansitt ikke noen form for risting enda. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå når du har vinterdekka av bilen, så kan du studere dekket nøye, spesielt fordekka siden det var der du hadde ristingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett men så ikke noe merkelig liksom.. men vet dekka er blitt brukt 2 sesonger av meg å de var ikke nye når jeg kjøpte bilen...

takker uansitt alle som har hjelpt meg :tilber:

håper probleme er borte nå men syns det va merkelig det skulle være dekka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk vibrasjoner som liknet dårlig avbalensering på min A4, og det viste seg at grunnen var at etter siste vask, hadde jeg vasket bil og felger, men ikke tatt felgene grundig inni. Ristingen begynte da ved ca 80 km/t og ble verre og verre jo mer farten økte. Tok av felgene og vasket de grundig, så var problemet løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med continentaldekka mine, fikk beskjed om at det var "høydeforskjell i dekka"..... produsent benektet og mente det var felgene, men de var 100%... : nei :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som det er dekkene.. har ikke merka noe på sommer dekkene.. :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.