#1 Skrevet Februar 25, 2011 Hei! Har en 05 A3 som det lukter skikkelig tåfis av klimaanlegget på, når det står på. Jeg har søkt litt rundt her og ser at noen har sagt noe om noe teppegreier so lukter, men lukta blir borte så fort jeg skrur av klimaanlegget og den kommer tilbake når jeg slrur det på igjen. Jeg har kjøpt en sånn boks med A/C rens, men hvor skal jeg sprute inn dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2011 Du må ta ut pollenfilteret før du renser clima. og AC må være av. Det du lukter er avfall fra microber som dannes i gammel kondens fra fordamper inne i klimasystemet. Anbefales å rense disse med høytrykksrens.. ellers vil du IKKE få bort kilden til lukta.. gassing og spray fjerner symptomet men ikke kilden til lukten, det blir bare kamuflert middlertidig. Sprayen du har sprayer du inn i inntaket for friskluft under plast dekselet på passasjersiden foran frontrute, mens pollenfilter er tatt ut, lokket over pollenfillter settes på plass uten filter montert under rensen... (dette bør byttes etter rens) Viftehastighet på middels, temp på ca 22 grader. Econ på. manuelt styring av luft velges ut av alle dyser, (pil ned, opp og dyser på clima display) Skikkelig rens kan gjøres på audi, med høytrykks kjemikaliespyling av plastkanaler og fordamper i luftsystemet. Dette fjerner kilden til lukta, som er for å si det rett ut.. bæsjen til microbene som blir liggende inne i rillene i fordamper. Dette er et orginalt verktøy fra vag, som ser ut som ei lakksprøyte med en lang slange med dyse som kan vinkles i alle kriker og kroker. Gassing (ikke spray) er godkjent som løsning av vag på biler som ikke luker såå ille.. de som er ille eller har gjentagende problemer med dette SKAL høytrykkspyles i henhold til fabrikk. Spray er ikke godkjent å bruke fra vag sin side. så veit du det:) Til slutt, sikkert 100 mann her inne nå som vil kværulere på at spray er bra:) Men der fjerner alltså ikke kilden til lukta, mange sprayer parfumerer bort lukta.. men det sier seg selv at selv den beste parfume ikke kan dekke over lukta til dritt over lengre tid;) VAG sine ingeniører har lagt ned MYE arbeid i å finne en løsning som er tilfredstillende for å fikse dette.. og konklusjonen fra de som har konstruert systemet er alltså dette jeg sier her. Jeg velger utifra dette og 10 års erfaring på audi med XXX antall renser utført å støtte meg til at spray er den desidert dårligste løsningen. Så får du selv velge hva du ønsker å gjøre:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2011 Takk for svar Da tror jeg at jeg drar dit, hvis de ikke skal ha en grusom sum for dette, noe jeg frykter da alt annet der er grusomt dyrt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2011 Kan fikse dette blandt annet der jeg jobber på møller bil ensjø. Vi har høytrykksrenser:) Det er ikke gratis, men det er rensemiddelet som koster i grunn.. Billigste godkjente løsning er gassing som er godkjent med orginal gass, dette kan godt gjøres i første omgang.. om du ikke vil gå for den beste løsningen som er 100% garantert at blir som nytt etter rens, som da er høytrykk:) Vi kan også gi deg litt innføring i hvordan du forhindrer at dette oppstår så fort igjen:) (hele problemet her er kondens som blir stående stille) Si ifra om du velger oss, så kan jeg ta bilen din jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2011 Hvor mye tar dere for en sånn høytrykksrens da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2011 Har ikke prisen i hodet.. men det er ikke snakk om sykt store summer her. Det tar fort vekk en time å gjøre dette også Men kan som sagt prøve og gasse først om du ønsker det.. er noen det holder på Det er vesentlig billigere. Send meg regnr på en PM eller no så skal jeg fremskaffe pris på begge deler på mandag om du vil:) (får sikkert lurt inn litt rabat også ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2011 det høres ut som en bedre løsning enn at jeg fyller klimaanlegget med noe tull Sender deg PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...