#1 Skrevet Februar 25, 2011 Lurer på om http://ksr.as/product_info.php?products_id=2230 er noe og satse på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2011 Sats heller på dette: http://ksr.as/product_info.php?cPath=27&products_id=186 om du treng dump så har eg denne tilsalgs, ubrukt ligg berre og støver! http://ksr.as/product_info.php?cPath=24&products_id=34 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2011 Takk for svar Hva er dårlig med HKS filteret iforhold til K-performance filteret? Har Forge 07 dump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2011 De to filteren der har 3 toms tilkobling og jeg mener mafen din har 2.5 tom da hadde jeg tatt dettte har det på seat 1.8t min http://ksr.as/product_info.php?cPath=27&products_id=313 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2011 Slike åpne filtere er helt konge hvis du er glad i å skifte LMM (luftmassemålere) ofte. Og det tar lang tid før den blir SÅ dårlig at feilmeldingslampa dukker opp. Dette her har vært diskutert på MANGE forum... De fleste som har effekt på motoren som ikke er hinsides og bruker bilen daglig burde heller satse på et bra innsatsfilter, det er nå min mening... har selv skiftet LMM på to-tre biler som jeg har hatt et slikt filter på, etter det ble satt inn vanlig filter / innsatsfilter var LMM helt uten problemer på alle tre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2011 Type filter du kjøpge da? Link? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2011 Jeg har prøvd diverse filter på min 1.8T, med og uten olje. Har aldri hatt noen problemer med LMM, men jeg går alltid tilbake til orginalt. Synes ikke du får noe fin turbolyd av de, blir bare slitsom å kjøre med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 27, 2011 filterene går helt fint, så lenge du ikke bruker olja-filter, de dreper LMM! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2011 Aldri hattt problemer med åpentfilter men må bør ha varme eller lufttilførsel med kald luft til filtere. Er jo et diskuterte tema at orgboks og filter er best men de store gutta bruker jo ikke luftfilter boks.. Men man får vel heller bestemme selv hva man vil ha.Liker man mye lyd åpent filter. Man kan også modifisere org luftfilterboksen med og gjøre den smooth inni og ha slange med kald luft inn i boksen som her. http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=198039&highlight=airfilter+box 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 27, 2011 (endret) Aldri hattt problemer med åpentfilter men må bør ha varme eller lufttilførsel med kald luft til filtere.Er jo et diskuterte tema at orgboks og filter er best men de store gutta bruker jo ikke luftfilter boks.. http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=198039&highlight=airfilter+box "De store gutta" bruker vel kankje ikke bilen som hverdagsbil og tenker ikke så mye på 10tkm service eller om dem må skifte 5 LMM i året Så jeg tror det er viktig å skille her mellom daily-driver-bruksbil og en Bane-bil med en SVÆR hvesende turbo og 400-500 hk og oppover.... Jeg har i hvertfall ikke sett noen 500 hk og oppover-bil som er en daily driver, de tror jeg det er få av. Dessuten skrur vel dem såpass på bilene sine og har kostet på så mange titusener (eller hundretusener) på motoren at 5 LMM er som lommerusk å regne... En annen ting folk glemmer som ser "sammenligningstester" mellom åpent filter og orig. filter er at de ofte tester bilen først med original-filteret for så å sette på et nytt åpent filter. For det første er det da et gammelt orig.filter, testen hadde sikkert blitt noe annet med et NYTT orig.filter. Det andre er at testen blir utført på rullende landevei med et åpent panser. Varmen nedi motorrommet blir noe annet med et lukket panser med en bil som har godt og varmt motor-rom som filteret suger lufta fra. Sikkert hjelper det litt med dette varmeskjoldet, men ikke all verden. Sikkert blir det originale filteret en flaskehals på en MEGATURBO på en motor med 400 hk og oppover, men på en originalbil eller lettere trimma bil er nok utbyttet heller magert, hvis det da faktisk ikke blir dårligere pga. mange praktiske forhold som manglende forvarming og div. slanger + varme i motorrom. Jeg tror at ingeniørene hos VW og Audi har rimelig god greie på hva dem driver med, hadde det vært best å ha et slikt åpent filter, så hadde det nok vært standard på mange biler. Husker jeg så en test der de hadde en Golf 3 GTI 16 v som ble testet på rullende landevei med et NYTT orig. filter og senere med et åpent filter. Det ga 0,4 hk mer, men de som testet mente at det faktisk kunne bli motsatt ved normale driftsforhold når panser var nede og motorrom er varmt... Men ja, sikkert greit for dere som orker eller faktisk vil høre på lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 27, 2011 "De store gutta" bruker vel kankje ikke bilen som hverdagsbil og tenker ikke så mye på 10tkm service eller om dem må skifte 5 LMM i året Så jeg tror det er viktig å skille her mellom daily-driver-bruksbil og en Bane-bil med en SVÆR hvesende turbo og 400-500 hk og oppover.... Jeg har i hvertfall ikke sett noen 500 hk og oppover-bil som er en daily driver, de tror jeg det er få av. Dessuten skrur vel dem såpass på bilene sine og har kostet på så mange titusener (eller hundretusener) på motoren at 5 LMM er som lommerusk å regne... En annen ting folk glemmer som ser "sammenligningstester" mellom åpent filter og orig. filter er at de ofte tester bilen først med original-filteret for så å sette på et nytt åpent filter. For det første er det da et gammelt orig.filter, testen hadde sikkert blitt noe annet med et NYTT orig.filter. Det andre er at testen blir utført på rullende landevei med et åpent panser. Varmen nedi motorrommet blir noe annet med et lukket panser med en bil som har godt og varmt motor-rom som filteret suger lufta fra. Sikkert hjelper det litt med dette varmeskjoldet, men ikke all verden. Sikkert blir det originale filteret en flaskehals på en MEGATURBO på en motor med 400 hk og oppover, men på en originalbil eller lettere trimma bil er nok utbyttet heller magert, hvis det da faktisk ikke blir dårligere pga. mange praktiske forhold som manglende forvarming og div. slanger + varme i motorrom. Jeg tror at ingeniørene hos VW og Audi har rimelig god greie på hva dem driver med, hadde det vært best å ha et slikt åpent filter, så hadde det nok vært standard på mange biler. Husker jeg så en test der de hadde en Golf 3 GTI 16 v som ble testet på rullende landevei med et NYTT orig. filter og senere med et åpent filter. Det ga 0,4 hk mer, men de som testet mente at det faktisk kunne bli motsatt ved normale driftsforhold når panser var nede og motorrom er varmt... Men ja, sikkert greit for dere som orker eller faktisk vil høre på lyden. HAr ikke kverka noe LMM med åpent filter hatt det i over 3år og nesten 40000km og ja jeg liker lyden.Ser ikke vitsen med turbo hvis man ikke hører at det snurrer og poffer litt hehe;)Men det er meg.Ingeniørene på VW/AUDI har nok mega peiling de.Men man må vel få lov til og sette på åpent filter hvis man vil?Og har man større intercooler så blir vel lufta kjøle mer mer ned blir den ikke? Backdraft motorsport i Uk skrev dette i en post hvor det ble spurt om filtere og varmeskjold "I personally dont see the point in heatshields for filters. Even if the air getting to the filter is a tiny bit warm, it gets loads hotter when it goes through the turbo, then cooled down again by the intercooler. The more available air the better. Og en anne som har prøvd det meste av filtere og logga skrev dette "They are pointless on turbo cars, been proved over and over - cold air feeds and shields do nothing, I've tried both types - fully enclosed intake with direct cold air feed Vs open cone with nothing, intake temps were no different. The intercooler does the work of cooling the charge air, air filter has nothing to do with it. Jeg fikk i hvertfall høyere gs når jeg logga min med åpent mor org filter og boks.Og ja hadde nytt org filter for jeg ville se om det var noen forskjell. var ikke ekstremt men fikk ikke mindre gs i hvertfall.Men det er min erfaring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 27, 2011 Men hvordan er de og sette inn slik filter som han guiden ha gjort? slik som passer rett i boksen? Hele poenget vekke da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 27, 2011 Men hvordan er de og sette inn slik filter som han guiden ha gjort? slik som passer rett i boksen? Hele poenget vekke da? Nei det er ikke borte men det er mange som vil ha org filter boks for at det skal se mer orginalt ut og en måte er da og modifisere luftfilterboksen.Du bestemmer selv hva slags filter du vil ha.Vil du ha åpent gå for det, vil du ha insatsfilter gå for eller hvis du vil modifisere luftfilterboksen gjør du det.Så er det om du vil ha org innsats filter eller oppgradert innsatsfilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 4, 2011 http://www.bsbildeler.no/?pno=168001 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 4, 2011 Vel, det som er viktig med åpent filterer og ha rutiner på rengjøring av filteret, et kvalitetsfilter av kon typen er det ingen grunn til at skal filtrere dårligere enn et lite innsatsfilter i org boks, men det blir raskere møkkete, og kjøper du noe drittkvalitet så vil driten komme igjenom filteret. at du har kverka 4-5 lmm har ikke noe med åpent filter og gjøre i det hele tatt, mer med hvilket åpent filter du hadde og hva slags prosedyrer du hadde på rengjøring.. Greit bilene er hitec, men LMM klarer ikke lukte om den får fin filtrert luft igjennom et kvalitets kon filter, eller en filter boks. Så påstanden om at konfilter dreper LMM holder ikke akkurat, heller at konfilter av drittkvalitet dreper. Effektøkning med konfilter derimot er så og si null, sålenge orginal filterløsning flower nok til det motoren krever, derimot kan man merke litt mer responsiv motor, litt etter hvor restriktiv orginal løsning er. Kjøp skikkelig filter, lag skikkelig varmeskjold og kaldluft tilførsel.. tut og kjør.. Kjetil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 5, 2011 (endret) Vel, det som er viktig med åpent filterer og ha rutiner på rengjøring av filteret, et kvalitetsfilter av kon typen er det ingen grunn til at skal filtrere dårligere enn et lite innsatsfilter i org boks, men det blir raskere møkkete, og kjøper du noe drittkvalitet så vil driten komme igjenom filteret. at du har kverka 4-5 lmm har ikke noe med åpent filter og gjøre i det hele tatt, mer med hvilket åpent filter du hadde og hva slags prosedyrer du hadde på rengjøring.. Greit bilene er hitec, men LMM klarer ikke lukte om den får fin filtrert luft igjennom et kvalitets kon filter, eller en filter boks. Så påstanden om at konfilter dreper LMM holder ikke akkurat, heller at konfilter av drittkvalitet dreper. Effektøkning med konfilter derimot er så og si null, sålenge orginal filterløsning flower nok til det motoren krever, derimot kan man merke litt mer responsiv motor, litt etter hvor restriktiv orginal løsning er. Kjøp skikkelig filter, lag skikkelig varmeskjold og kaldluft tilførsel.. tut og kjør.. Kjetil. På den ene bilen hadde jeg Green-filter og på de to andre hadde jeg K&N-filter. Etter det jeg har hørt, skal det være grei kvalitet, men mulig jeg tar feil Rengjøring ble gjort på samtidig med oljeskift dvs. ca. 10tkm Hvis det så og si null effektøkning med konfilter som du sier, hva er da hensikten? Må være lyden da? Ingen av VAG-bilene har confilter originalt, så skjønner ikke helt at det kan være noen stor begrensning.Selv Audi RS6 med over 500 hk har jo ikke confilter ... Det å åpne(drille hull) i luftfilterboksen på noen biler vil nok hjelpe litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 5, 2011 Hensikten med konfiltere er nok 90% at produsenten skal tjene penger på ungdom som syns det ser tøft ut i motorrommet, og at de syns lyden er tøff, samt at det står jo at bilen skal gå bedre med det. Jeg syns det er så synd at de prøver å få folk til å tro at man plutselig får masse ekstra hester av å sette inn et slikt filter, mens sannheten er at teoretisk maks-flow kanskje er større, sånn at man ved litt skikkelig trimming kan klare å dra mer luft gjennom dette filteret enn originalboksen. Jeg for min del benka 315 motorhester på originalboksen i min A4, med K&N panelfilter. Skal kjøpe meg et nytt papirfilter og sammenligne snart, og har på følelsen at jeg kommer til å merke NADA forskjell.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 5, 2011 Hensikten med konfiltere er nok 90% at produsenten skal tjene penger på ungdom som syns det ser tøft ut i motorrommet, og at de syns lyden er tøff, samt at det står jo at bilen skal gå bedre med det. Jeg syns det er så synd at de prøver å få folk til å tro at man plutselig får masse ekstra hester av å sette inn et slikt filter.QUOTE] Som om jeg skulle ha sagt det selv... Har tilbakemontert originalfilter på 2-3 biler, og jeg MERKET i hverfall ingen annen forskjell enn at den plagsomme lyden ble borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...