#1 Skrevet Februar 26, 2011 Jeg tenkte det kunne være til nytte (Ikke minst for meg selv) å opprette en tråd om disse apparatene da bruksanvbisning er heller fraværende. Jeg har selv bare såvidt testet mitt apparat, og er ute etter innstillinger osv. Jeg har sålangt bare testet Plasmaskjæreren, og den fungerer bra. Eneste jeg har justert på er strømstyrken, og lufttrykket inn. Har kjørt med ca 2,5 bar luft, noe som ser ut til å fungere. Jeg skal i gang med testing av TIG funksjonen fremover, og trenger litt basic settings for å føle meg komfortabel. Tenker da på ting som gasstrykk, hva jeg skal juster epå for stål kontra alu asv. Alle tips og trix mottaes med stor takk ! Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2011 Nå kjenner ikke jeg det apparatet du snakker om, men generelt så skal du ha fra ca. 10l/m gass ved lite strøm, og opp til 18l/m ved mye strøm. Det viktigste du må stille om for alu, er å sette det til A/C, til alle andre metaller bruker du D/C. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2011 (endret) Ingen andre som har noen tips ? Apparatet er oppkoblet og testet, men kunnskapen strekker ikke til desverre. Spørsmål: Hva gjør 2T og 4T ? Når bruker jeg hva ? Svar: " 2/4t gir deg forskjellen på å holde inne knappen på pistolen eller et trykk start og ett trykk stop.." Spørsmål: Hva med puls kontra ikke puls ? Svar: "puls gir pulseringer og kan gjøre det lettere å sveise i starten.. da blir det litt vanskeligere å sveise hull i spesielt alu.." Spørsmål: Hva gjør puls freq ? Svar: "Justerer pulsen høy/lang eller lav/kort takt." Spørsmål: Hva er forskjellen på basic current og welding current ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...